Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

terug van Vechta

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2007 12:12 
dit jaar ben ik de eertse die terug is van Vechta, hierbij een kort verslag.
Omdat ik zondag weer thuis moest zijn , even op zaterdagmorgen naar Vechta gereden, en zaterdagavond terug.
Om 7.00 uur weggereden vanuit Boekel, het was net droog , veel nevel en lekker koel na de zwoele vrijdag(36gr) , aankomst Vechta 1000 uur, en wat zien ik??
Vooraan, op het ereschavot , een galerij van de mooiste motoren, van ieder type een, staan waarempel drie NLers, de CX 650E met velorex zijspan van Lieke,stoer hoor,en de C500C van Antoon, bereden door zijn zoon Twan, en de GL650 van Antoon vd Ven zelf .Wat een eer.
Het weer was daar zoals bij ons vrijdag , verschrikkelijk warm, Caroline had het erg benauwd, zou ze nu de wintervoering wel uit het motorpak hebben gehaald?
Er waren volgens de insiders zo;n 25 NL ers daar, ook weer enkele nieuwe gezichten , zoals Sieds de tentenman van SJK.
Floris had natuurlijk weer veel aandacht met zijn dromedaris,en dan nu weer de spaakwielen. Omdat het zo warm was, haden velen niet meegereden met de uitgezette toertocht, begeleid door die Politzei.
Die dat wel hadden gedaan, waren 2x zeer nat geworden van de inmiddels onstane regen en hagelbuien. Dat werd de thuisblijvers op het Vechta terrein bespaard, om 1700 uur enkele druppels regen.
Na alles eens goed bekeken te hebben, en wat gegeten van de ieder jaar bekende Imbisch, een duitse fritestent, maar dan anders, nog remblokken gekocht voor de 650E, om 1900 uur naar huis, nog een hevige stortbui gehad onderweg, (70 rijden,) om 2200 uur weer thuis.
Het was weer prachtig daar, volgend jaar hoop ik weer drie dagen te kunnen, enne Coen, het record staat nu nog voor mij, 7x Vechta.

Nog even wat gegevens voor de geinterresseerden:
Op de heen en terugweg:
km: 598
Totaal gemiddeld : 93,2 km
Totaal bewogen gemiddeld : 110 km
max snelheid(duitsland, mag daar) 166 Km( maar heel even)
Totaal tijd: 6,24 uur
Totaal tijd gereden: 5,27 uur
Totaal tijd gestopt: 57,44 uur( 1x omdat temp opliep, maar dat was omdat het smorgens plotseling zeer warm werd , net over de grens .Toch maar even water in radiateur gecontroleerd, wel tank even eraf).

Voor Vechta 290 km met 14 liter is 20,7 km per liter,
Tijdens rit naar Vechta 260 km 16 liter is 16,25 km per liter.

140 km met 6100 toeren, dit is voor ouwe Jan, hun je je toerenteller nog eens controleren.

Dit was het, ik hoop dat ze daar gisteravond niet de regen gehad hebben die ik onderweg even had, en dat iederen droog en behouden vandaag terug komt.

met vr gr Theo van Uden.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2007 15:30 
Theo dan geef ik jou de eerste antwoord
Provisiat dat je zo zuinig met je motor heeft gedraaid
Ben net thuis van de oppas van het kasteel en nog geen motor gereden komt morgen wel alvast bedankt voor de snelheids meeting die je gedaan hebt onderweg
groeten van O.J. die net een brief open maakt met 40 euro boeten voor
Elf kilometer te hard rijden met de Zilver Wing
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2007 16:41 | Aangepast door: sieds 
Mooi verslag Theo.
Ik ben vanmorgen 11.00 uur vertrokken uit Vechta, samen met Lemmy en was 14.30 uur weer terug in Grou, prachtig weer en geen regen gehad.
Geen km. gegevens maar de 1100 liep 1:21 op de terugweg.
Dit was mijn tweede Vechta Theo en niet zoals je schrijft de eerste keer.
Lemmy (Jan Dirk) ons nieuwe CX lid uit Heerenveen had het ook prima naar z'n zin en is zaterdagavond tot laat met Ann en de Engelsen aan het pimpelen is geweest.
Helaas kregen we gisteravond opnieuw regen.
De prijzen waren net uitgereikt en de winnende Black Wing kwam aangereden toen het opnieuw begon te hozen en tot 24.00 uur is het niet echt meer droog geweest.
Het mocht de pret niet drukken, in de grote tent, onder afdakjes, het feest ging gewoon door evenals het enorme kampvuur wat afgelopen nacht ononderbroken is blijven branden.
De grote verandering was dit jaar Route 66, een band uit Vechta, die vrijdagavond de sterren van de hemel speelde en samen met het zwoele weer voor een heerlijke avond/nacht zorgden.
Ik heb gehoord dat Route 66 volgend jaar op 2 avonden speelt.
Opnieuw een grote groep Nederlanders en de sfeer was weer fantastisch.
Edle en Per hebben al aangekondigd dat ze volgend jaar ook weer van de partij willen zijn.
Wat mij betreft, Benno bedankt en tot volgend jaar.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver antoon

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:08 
Wij zijn ook weer veilig thuis beland ,we hebben het droog kunnen houden om half elf aangereden met 6 motoren Joost Antoon Jan verbruggen Rene en Carolien Erik en Magda en Twan, onderweg een paar keer gestopt voor te tanken en de benen te strekken.Verder hebben we zeer fijne en GEZELLIGE dagen gehad,de organisatie had het weer super voor elkaar zoals ieder jaar weer bedankt en tot volgend jaar.

Groetjes Antoon.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:27 
De grote verandering was dit jaar Route 66, een band uit Vechta, die vrijdagavond de sterren van de hemel speelde en samen met het zwoele weer voor een heerlijke avond/nacht zorgden.

En daar kan ik me helemaal in vinden. Het was vrijdagavond warm, het kampvuur 3 meter hoog en de band speelde fantastische rock&roll covers uit de jaren 50/60/70. En het klopt inderdaad dat ze volgend jaar 2 avonden spelen dus ik ga in 2008 weer naar Vechta, al was het alleen maar om de muziek.

Ik ben met Edward zaterdag rond 13 uur vertrokken naar Nederland en bij Apeldoorn hebben we een gratis douche gekregen. Wat het weer betreft hebben we dus precies goed gegokt en de regen van zaterdagmiddag/avond in Vechta niet meegemaakt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:39 
Ook weer veilig in Vlijmen aangekomen na een (weer) fantastisch weekend met (her)nieuwde kennismakingen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:49 
Ook Magda en ik zijn goed aangekomen na weer een geslaagde Vechta weekend .Jammer van de regenbui ,maar dat mocht de pret niet bederven
Groeps foto is aardig.

Groetjes,
Magda en Eric

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:52 
Ook wij zijn weer thuis, zei het niet uit Vechta....maar van het KLu.Motortreffen, te Leeuwarden. Tsja, soms moet je lastige keuzes maken.
Zo te lezen hebben wij geboft met het weer: geen druppel regen gehad. Zou het aan Paulus Pietsma hebben gelegen (het treffen was gisteren het decor voor z'n weerpraatje op SBS6)?
Het gezelschap was geweldig, de motor liep als een zonnetje, de organisatie perfect, de uitgezette toerrit mooi & afwisselend, kortom weer een treffen om bij te schrijven in de analen.
Groeten, Anja & Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Frans_knipperli cht
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 juni 2007 18:59 | Aangepast door: Frans_knipperlicht 
Een paar foto's van Vechta dan maar??

Hier is de link

Ook ik heb uiteraard een fantastisch weekend gehad met de nodige ups and downs. De tourrit was echt inpressing! en het feest op vrijdagavond reuze gezellig. Als het effe kan dan volgend jaar natuurijk weer. Ik denk dat ik een beetje addicted ben ondertussen.

Gr.
Knipperlicht_frans

Dit keer zijn gelukkig mijn knipperlichten heel gebleven (met dank aan Coen)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 10 juni 2007 19:24 | Aangepast door: coenox 
Wij zijn op dit moment veilig in Ede aangekomen bij Michael. We zijn met enige vertraging vertrokken. Net toen we in onze kleding en op de motor zaten te zweten begaf de koppelingskabel van Honkie Tonk het. Alex en De Dijk hebben hem geholpen terwijl wij even in Vechta gingen tanken en een terrasje pikken. De koppelingskabel was snel klaar en na de nodige koffie zijn we (Werner, Grietje, Henk Honkie Tonk, Frans Knipperlicht , Hans Harmony, Henk D, Alex en zijn zoon, Michael, Lieke en de kinderen, Peter, Kuipwillem en ik) via de provinciale weg naar Lingen en Nordhorn gereden. Na een stop op verschillende plekken afscheid van elkaar genomen. Warm maar een prima rit.

Ik was even bang dat Vechta 'sleets' zou worden. Maar dat bleek niet zo te zijn. De band werkt zeker sfeerverhogend. En we kregen veel aandacht voor ons zijspan. We waren zelfs erg verbaasd over wat we er in Duitsland voor zouden kunnen krijgen. Maar verkopen? Nooit.

En ik ben natuurlijk erg trots op Lieke die twee weken na aankoop ' de bak' naar Vechta en terug heeft gestuurd. Ik weet nu hoe moelijk zo'n span rijdt en ze is gelukkig erg voorzichtig.

Vanochtend heb ik Vechta voor het eerst ontbijt gekregen ! Het was namelijk vaderdag in België dus ik heb een alternatieve vaderdag van de kinderen gekregen !

Tja. er valt nog meer te zeggen. Maar ben ook wel moe. Dus laat het hier even bij. Harmony Hans maakt dit jaar, traditioneel als first timer, het verslag. Meer volgt. En ook nog veel foto's.

Coen
(die volgend jaar weer een nieuwe kans heeft om het knipperlicht van Frans eraf te rijden..)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beussie
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 juni 2007 19:26 
na bezoek aan fam. in Duitsland en vrienden in Friesland zijn de Beussie`s ook weer veilig thuisgekomen (hebben helaas van div. mensen geen afscheid kunnen nemen omdat ze reeds weg waren)
Opmerking voor Theo Udent de CX500turbo stond ook te pronken in/op de Galerij dus 4 nederlanders op de 1e rij
Dus bij deze alle mensen die ik/wij niet meer gesproken hebben na zaterdagavond hopelijk een behouden thuisvaart en tot SJK.
groeten van de Beussie`s

Schrijver puk
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 juni 2007 19:29 | Aangepast door: puk 
Caroline en ik ( puk)
Zijn ook thuis aangekomen na een steeds prachtiger wordende treffen in Vechta , ligt het nu aan de mensen die we steeds beter leren kennen of aan de organisatie daar?? Ik hou het op beiden.
Ook wij hebben de rondrit niet meegereden maar zijn in plaats daarvan het stadje Vechta zelf eens gaan verkennen en hebben menig terrasje onveilig gemaakt, samen met Antoon , zoon Twan ,Joost , Erik en Magda, Jan , en theo
Op naar de volgende tref en hoop dat iedereen veilig thuis gekomen is
greets Caro en Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 juni 2007 21:08 | Aangepast door: Hansv 
Zo.

Dat was dus mijn eerste Vechta. Een belevenis. Dat zeker. Een andere kijk op mensen, dat ook. De inrit-foto : och, die van SJK laat me heel wat voordelige overkomen. De heenreis was wat strubbelachtig, de terugreis, Coen, Michael : Het was fantasties !! De toertocht was warm, nat, relexed en stressvol. Wat kan een mens toch veel meemaken in amper drie dagen. Veel mensen gezien. Vriendelijke, grappige, interessante.

Het verslag komt, maar even geduld. Eigenlijk is het met geen pen te beschrijven. Maar gelukkig is er een tekstverwerker.......

Harmony,
Hans.
( die soms zijn eige harmony even kwijt was, daar in dat verre Vechta )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 10 juni 2007 21:20 
nou hier ff een melding uit hoogerheide;

we zijn na nog een paar tank/koffie stops weer thuisgekomen rond 19.15 (het is voor ons wel 385km) we hebben een prachtig weekend gehad, peter ook. we zijn ook op zaterdag niet meegeweest met de toer 1 veel te warm en 2 "hans" werd steeds te heet bij langzaam rijden, dit kwam uiteindelijk door een losliggende ventilator, daar zijn we zaterdag avond achtergekomen; beussie bedankt voor de reparatie nogmaals.
de band was ook inderdaad heel goed, voor alle thuisblijvers zeker een reden om volgend jaar mee te gaan! uiteraard veel bekende gezichten gezien en lekker bijgekletst.
nu hier de tent nog even ophangen en een was draaien (of 2?) en de spulletjes van de week allemaal weer op hun plaats leggen. zodat ze straks klaarliggen voor het volgende kampeer weekend; sjk.
waar we allemaal hopen dat "hans" binnengereden word door grietje...

groetjes werner en grietje met roy (en peter die nu ook aangestoken is door het cx-virus en mischien op zoek gaat naar eentje)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 juni 2007 00:11 
Ook ik heb een uitstekend Vechta verblijf gehad, alle eer (elk jaar weer) voor de perfecte organisatie. De heenreis had wat strubbelingen, omdat ik een verkeerd adres in de Tom-tom had ingegeven. Daardoor zeker 20 km verkeerd gereden. Gebroken koppelingskabel bij het vertrek, maar gelukkig heb ik al 5 jaar lang reserve binnenkabels in mijn reparatietasje zitten. Dat kwam nu uitstekend van pas. Alex en Henk hebben het prima gefixt en daardoor konden we al na een oponthoud van ruim een kwartier, ons weer aansluiten bij de terugrijgroep.
De gemaakte foto's, die ik al rijdend heb gemaakt, komen nog op deze site.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 terug van Vechta

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ PHGL500 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven