Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Verslag van de eerste CX Stamtafel Noord-Holland

 
Schrijver lswarte
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 okt. 2007 00:40 | Aangepast door: lswarte 
Vrijdagavond 5 oktober 2007 vond de eerste CX stamtafel Noord-Holland (Noord) plaats. De opkomst was verassend, met elf gasten werd ik bijzonder aangenaam gestemd.

De hele avond werd er gekeuveld over CX'en, de typische kwaaltjes en probleempjes van het ding, en natuurlijk over het vele plezier dat we er aan beleven. Natuurlijk kwamen ook de bekende computerverhalen ter sprake, en al gauw kwamen we tot de conclusie dat een CX van 30 jaar oud nooit een update nodig heeft of last heeft van een virus. Dit in tegenstelling tot onze frequent terugkerende digitale restauratieprojecten.

En, wat wil je met leden als Ouwe Jan. Al zou er een CX virus zijn, dan maakt hij daar wel korte metten mee. Een lasapparaat en een jerrycan thinner, en Jan roeit iedere kwaal van een CX rigoureus uit. Zijn jaren lange ervaring staat daar wel borg voor. En zo waren er ook leden van de club die we voor het eerst zagen. Tjerk uit Andijk bijvoorbeeld. Die al 2 CX'en versleet voordat hij deelnam aan zijn eerste CX club activiteit, of Joost die helemaal uit Heemstede kwam om dit feest mee te maken. Floris kwam helemaal vanuit het Amsterdamse naar Schagen, en de Alkmaarders Beussie en Dirk lieten ook niet verstek gaan. Al met al en gemêleerd gezelschap waaruit maar weer eens te meer bleek dat CX rijders gewone mensen zijn die er met elkaar iets van kunnen maken.

Na een geslaagde avond reden André, Nick en ik tevreden terug naar Den Helder. Terugkijkend op een gezellige avond die zeker een herhaling waard is. Leuk voor de donkere wintermanden als velen van ons niet zo regelmatig op de motor zitten. Gewoon om met elkaar te kletsen, informatie uit te wisselen, onderdelen op de kop te tikken of om eens een eerste kennismaking te doen. Kortom: kijk regelmatig in de agenda, want je wilt het niet missen.

Groetjes,
Laurens Swarte.
(Een fotoimpressie vind je op mijn weblog HIER.)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 okt. 2007 13:22 
He Laurens, dit klink inspirerend hopelijk krijgt de rest van nederland nu ook kriebels om een gezellig cafeetje te gaan zoeken om te kunnen babbelen.
Fijn dat de eerste keer zo druk bezocht werd, nu hopen dat de rest van de dagen ook goed valt. Dan blijft het lekker druk.

Oh ja rekening houdend met een "brabantse friesin" misschien iets in groningen of drenthe anders wordt dat zo ver rijden voor haar ;)

cosmar (die een gezellige babbel niet snel overslaat)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2007 18:28 
Laurens het was weer gezellig en 14 october de Haven route in Friesland
P/s hoe vindt je mijn Avatar een 1 cylinder CX motor uit 1895
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver de dijk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 okt. 2007 19:43 
Beste Noord-Hollanders,
Het was een geslaagde avond in het Westfriese Schagen, goed volk daar. Bedankt Laurens voor de organisatie en de foto's. Wie weet zie ik je in Bolsward volgende week, het is nog niet zeker, eerst weeronline en de buienradar raadplegen.
Groet
De dijk

Schrijver lswarte
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 okt. 2007 20:30 
Hé Jan!

Wat is de CX club zonder Ouwe Jan? Als jij die 1 cylinder CX nou houdt, dan verlos ik je wel van die CX 650 Sports OK?

Groetjes, en tot volgende week. En help even mee bidden voor dit weer!

Laurens.

Schrijver lswarte
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 okt. 2007 20:32 
Hé Henk,

Ik heb je CD'tje gebrand hoor. Het komt er aan.

Help Jan eventjes met bidden, dan heb je de buienradar helemaal niet meer nodig.

Tot volgende week....-)

Laurens.

Schrijver romboutsberry
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 okt. 2007 13:37 
------

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 okt. 2007 14:22 
Kijk, dat ziet er wel heel erg gezellig uit, zo'n stamtafel avond. Lijkt me leuk om dat ook eens hier in Gelderland te doen!! Wie weet er een stamkroeg??
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 okt. 2007 17:43 
Lijkt mij ook wel wat.

Maar een stamkroeg ? Geen idee. Voorthuizen ? Barneveld ? Apeldoorn of toch Nijkerk ?

Harmony,
Hans.
( gezocht : Stamkroeg. Gezellig, centraal in CX-minnend Gelderland. Geen beloning)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 okt. 2007 23:23 
Helaas Hans, ik heb geen kroeg!! En kom eigenlijk ook nooit in een kroeg. Er zijn er genoeg in Nijkerk, dat dan weer wel. Iemand nog een idee?
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 8 okt. 2007 00:07 
Ik kom met 'mijn' motorclub een keer per maand in cafe de Kolkrijst in Hoogland. (vlakbij Amersfoort) Is het een idee om daar eens wat af te spreken?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 okt. 2007 16:50 
Marcel,

Mischien best een aardig idee, maar zo trek je wel weer naar het westen. Ik wil juist iets meer naar het oosten gaan, Voorthuizen, of misschien wel Stroe.

Harmony,
Hans.
( zit even te broeden op een IDEE )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 9 okt. 2007 23:18 
@Hans, is de goudreinet in Terschuur misschien een idee? Ligt aan de snelweg A1 /A30. Groot parkeer terrein, goedkope benzine tank voor de deur.
Marcel (broed even mee)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Verslag van de eerste CX Stamtafel Noord-Holland

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven