Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Even de taal oefenen voor de Vlaamse Toerrit 2008

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2007 21:59 

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2007 22:14 
erg grappig!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2007 23:21 
Terry, geef mij toch maar een route voor de routerol !!!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Lincky
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 dec. 2007 17:18 
T'es toch nie te doen é.
T'zin vri skwonne filmkes é van op d'een televisie.
Ze zoen mjir ozwo moetn klappen op d'ien televisie en elders wok infeite.
Alle, k'zin bus in en miskien tot ipt treffen.

Westvlaoming in harte en ziele,

Lincky.
CX 500 Euro '82

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 dec. 2007 10:28 
aaaaaaaaaaaaa nu verston ik ut
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 dec. 2007 08:52 
Zie je't puk, 't es toch nie zo moeilijk é !
Moa g'et ook ne wandel'nde vertoal-woor'nbooek bie uj é ;-)

Jörgen

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 15 dec. 2007 14:10 
Nog meer oefenstof (nu met vertaling in ABN)
Gebaseerd op: Ool koett'en en ool doen, het dialect van Midden-West-Vlaanderen, Jerome Clinckemaillie; dialect uit Roeselare.

Me gieng'n ne vrandrienge doen an uus'uus en meen shanse get. Mienne kooz'n è metsnoare en je wilde dadde wel achtr'eure doen..! Da gienk nogool ne klets skill'n in de pries, van den dag van vandoage witje nie mièèr met hoeveele daj 't ofstooft oj 'ntwadde lat doen..!
(Moeder tot zoon) Ge moe gy nu ne kièè kiekk'n noa dien toafle ..! 't Is oal kaffie neev'nst joen zatte. G'ee weere gebrield nièè ... nen brielpot daj gy zyt ..!"
(en tot de dochter) "En gy ..!" Ge moe'gy dao nie zitt'n gidder'n .. van ge zie wok zuk'een brielkoente ..! Kiekt maor ekièè an joen voet'n ... 't is ool bruuslienge up de groend ... 't ligt teetne voir ne gièèl nest kiek'ns ..!"
In Standaardnederlands:

We zouden een verandering aanbrengen aan ons huis en we hebben geluk gehad. Mijn neef is metselaar en hij wilde dat wel na de uren doen. Dat zou nogal een verschil maken in de prijs, want vandaag de dag weet je niet meer wat een goede prijs is als je iets laat uitvoeren.
Moet je nu eens kijken naar die tafel! Er ligt overal koffie naast je kopje. Je hebt weer gemorst, he... wat ben je toch een morspot!
En jij! Je moet daar niet zitten giechelen... want je bent ook een morspot! Kijk maar eens naar je voeten... er liggen overal kruimels op de grond, er ligt genoeg te eten voor een heel nest kippen!

(Bron: wikipedia)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Even de taal oefenen voor de Vlaamse Toerrit 2008

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven