Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De Tulpenrit 2009, wie???

 
Schrijver Jan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2009 20:35 | Aangepast door: Jan 
Op 19 april vorig jaar is de 3e tulpentocht gereden, zie het levendige verslag van Hansv in On the road, Weer thuis: http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/tulp2008.html. De foto's die daar ook te vinden zijn, mogen er zijn: prachtige plaatjes van CX-en door de bollenvelden.
De organisator van deze rit, Laurens, heeft te kennen gegeven dit jaar geen mogelijkheid te zien om hem opnieuw te organiseren.
Het is doodzonde als deze rit niet meer in onze CX-agenda voorkomt. Daarom, wie voelt zich geroepen om het stokje over te nemen? Laurens wil je wel met raad (en daad) bijstaan. Aanmeldingen naar mij sturen s.v.p.

Jan

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 jan. 2009 07:57 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb nu twee keer deze Tulpenrit van/door Laurens gereden, en beide kweren er erg van genoten. Vorg jaar best een beetje last van de wind, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik denk eigenlijk, dat je om een dergelijke tocht samen te stellen wel een beetje goed bekend moet zijn met de talloze achteraf- en door weggetjes van het prachtige Noord-Hollandse landschap. Het lijkt me dan ook zinvol dat de leden van de Noord-Hollandse stamtafel eens de koppen bij elkaar steken, en een route uitknobbelen waarbij wij, de rest van Nederland, verrast worden met de duizendvoudige pracht van de tulpen, waarvan de kleuren het landschap sieren in ontelbare tinten, en ......

Nou ja, je snapt de bedoeling.
Kom op Noord-Hollanders, jullie stamtafel staat al op het begin/eind punt van de tocht. Alleen die 100 km er tussen in nog invullen..........

Harmony,
Hans.
( wil weer een Tulpenrit....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 jan. 2009 10:50 | Aangepast door: sieds 
Ik heb een Bollenroute in de Noordoostpolder, de meest kleurrijke bollenroute in de tulpenstreek van Nederland.

In de Noordoostpolder staan eind april en begin mei honderden hectares tulpen in volle bloei. Hiermee is de polder het grootste bloembollengebied van Nederland!
Onderweg mooie mozaieken van tulpen.
Evt. lunchen bij de orchideeen Hoeve, de grootste overdekte tentoonstelling van orchideeen en vlinders in Nederland.

De tocht kan vanuit Emmeloord gereden worden b.v. op zaterdag 25 april.

Door familie omstandigheden weet ik niet of ik die dag mee kan rijden maar wil wel met iemand (Laurens of Henk Tonkens??) de rit uitzetten.

En de afstand naar Emmeloord is niet overdreven, vanuit Alkmaar, Amsterdam en Utrecht nog geen 100 km.

Groeten Sieds die op dit moment in Emmeloord woont
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De Tulpenrit 2009, wie???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven