Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Wat is de bedoeling van deze modificatie?

 
Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2011 20:48 

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2011 20:57 
ha edgard,

dat is mischien een lachgas injectie? net als je in de film "the fast en the furios" ziet...

groetjes werner (die heb ik nogniet aan de motor hangen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2011 21:05 
More miles per gallon. Oftewel, meer km per liter brandstof. Er wordt waterstofgas gemaakt in dat tankje en dat gas gaat direct het luchtfilter in. Waterstofgas is erg brandbaar.
Hij heeft zijn lampen vervangen voor LED verlichting, zodat er stroom is voor dit proces.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2011 21:53 
ff een voorbeeldje, getallen zullen niet kloppen maar gaat om t idee.

slechts een deel van benzine word omgezet in bruikbare energie.

stel dat dit voor een liter benzine een efficiënte energie levering heeft van 4800 watt.

de toevoeging van waterstof levert 10% rendement op.
10% van 4800= 480 watt besparing

de productie van waterstofgas kost bij wijze van 360 watt.

dan is het uiteindelijke efficiënte rendement 480-360= 120 watt

er is hierbij dus meer energie uit de zelfde liter benzine te halen, en daardoor groter bereik. zoals MAST zegt "more miles per gallon"

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2011 08:46 
Alleen jammer dat de hoeveel heid gas dat er rij komt veel te laa is. Het is bijna niet merkbaar.

Even een andere gedachte, hij heeft daar een RVS fles hangen met platen in. Die gaan gas maken als er spanning op staat.

Wat doe ik met mijn accu onder het rijden, waarom vangen we het gas daarvan niet op??????

De platen van een accu zijn veel groter van opppervlakte dan dat hij in die fles heeft zitten. Dus, ik zal wel een scheve gedachte hebben, maar in mijn ogen leuk geprobeerd, maar volkomen waardeloos.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jowan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 mei 2011 09:57 
Bij de verbranding van dat gas krijg je weer water, kan dat geen kwaad voor de motor?
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 mei 2011 18:34 
voor vrachtwagens word dit ook gebruikt, er zitten dan wel een tweetal filters tussen

je hebt bij het systeem uit filmpje probleem dat er naast waterstofgas ook waterdamp meekomt..
lijkt mij niet bevorderlijk.. heb ook mijn vraagtekens bij effectiviteit..

maar.. het ziet er leuk uit^^

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Wat is de bedoeling van deze modificatie?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven