Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

momentsleutel LIDL Belgie

 
Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2012 19:58 
Vraagje,

op de site van de LIDL vanaf donderdag 29-03
http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be/hs.xsl/index_47516.htm

Kan dit gebruikt worden voor de CX?

mvg

Edgard

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2012 20:42 
Die is zo te zien vooral bedoeld voor dingen als de wielmoeren van de auto. Met een bereik van 28-201 Nm is deze sleutel te groot voor het meeste CX werk. Ik heb er wel eentje die hier op lijkt (tientje bij een Duitse Baumarkt, kon ik niet laten liggen) en die gebruik ik alleen voor de centrale moer in de CX koppeling. En ook voor autowielen, dus handig is het wel om er eentje te hebben.

Als je een moment sleutel voor CX gebruik koopt, probeer het dan zo uit te mikken dat de instellingen die je het meeste gebrukt in het midden van het bereik van de sleutel ligt, dan werken ze het beste. Kijk eens bij bv Louis (D) en dergelijke, zie de links hier op de site.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2012 21:10 
Inderdaad. Het meeste M6 en M8 werk (vooral in aluminium) zit vaak vast met zo'n 25 Nm MAXIMAAL. Dan heb je niet veel profijt van deze momentsleutel. Maar voor het zwaardere werk (M10 M12) kun je er zeker profijt van hebben. Het ligt er dus aan wat je wilt gaan doen of je iets aan die sleutel hebt.
Succes.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2012 21:21 
Ok bedankt voor de nuttige info.

Kunt u mij een bepaald merk en type aanraden die wel voor de CX kan gebruikt worden?

mvg

Edgard

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2012 21:53 
Welk merk of type? Geen idee, maar als je eens kijkt bij (bij voorbeeld) www.louis.de en zoekt naar "DREHMOMENTSCHLUESSEL" dan zie je het soort dat ik bedoel. Die zijn voor vergelijkbare prijzen ook ergens anders wel te krijgen in BE of NL, zoek eens met google of op een motorbeurs.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 momentsleutel LIDL Belgie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven