Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Forum losmaken

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 nov. 2013 15:54 
We hadden het tijdens de stamtafel over het losweken van het forum uit het frame in de website. En het risico dat je daardoor niet zo vaak meer op de gewone website zult komen.
Ik heb in DEZE SITE het voorbeeld gevonden van hoe je het forum kunt losweken, maar op zo'n manier dat het toch geïntegreerd blijft in de rest van de site. De menubalk bovenin blijft continu zichtbaar. Als je op de menuitems klikt, navigeer je ongemerkt van de gewone site naar het forum en weer terug. Dat hebben ze harstikke mooi gedaan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 nov. 2013 16:31 
Wat is er nu mis mee ? Wim.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 nov. 2013 16:37 
ja, ik zie het verschil ook nog niet.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2013 16:57 
We hadden het over de van buitenaf komende spam, die de laatste tijd op deze site geplaatst wordt. Irritant voor ons allemaal en lastig voor de "opruimers", om snel te kunnen reageren. Marcel vertelde, dat Frans Koenn zoveel eigen werk had, dat er mogelijk een ander misschien de site kon beheren, alleen maar om Frans Koenn te ontlasten.....

Verder zijn we nog niet gekomen.....
Het was gewoon even brainstormen, maar we hadden Marko (JIMI) om wat denkwerk gevraagd.

Zo zie je maar weer, wat een Veluwse Stamtafel al niet te weeg kan brengen en toch mooi, dat er door de donateurs mee gedacht wordt.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2013 19:10 | Aangepast door: JiMi 
Er is op zich zeker niets mis met de huidige website en het forum. Alleen het is allemaal wat gedateerd en de boel zou wel een opfrisbeurtje kunnen gebruiken. De website stamt uit de tijd dat we allemaal nog zo'n 37cm beeldbuis op het bureau hadden staan en is gebouwd in 800x600. Dat zie je bijv. op het forum, waar zo'n 15 woorden op één regel passen. Dat mag allemaal wel wat opgerekt worden.

En wat ik bedoel met het 'frame'-probleem is het volgende. Nieuwe bezoekers komen meestal via Google onze club op het spoor lijkt mij. Ze komen dan vaak rechtstreeks op het forum terecht, i.p.v. op de officiële homepage. Dat is ongewenst. Dat kun je ondervangen door het forum weg te halen uit het frame en er een zelfstandige pagina van te maken. Die kun je vervolgens mooi integreren in het menu, zoals het voorbeeld van tandarts.nl dat ik liet zien. Dan is dat probleem opgelost.

Dit neemt allemaal niet weg dat ik de kern van de website ijzersterk vind. Er is erg veel te zien en lezen. Dat moet vooral zo blijven.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 nov. 2013 21:30 | Aangepast door: sieds 
undefined:
JIMI: ik vind de kern van de website ijzersterk. Er is erg veel te zien en lezen. Dat moet vooral zo blijven.

Helemaal mee eens.
Ook eens met: er is helemaal niks mis met de huidige website en het forum, m.a.w. alles werkt, alles staat erop (goed is goed)
Maar ook eens met opknappen en mee gaan met de tijd.
We hebben 10 jaar achter de rug maar moeten ook weer 10 jaar verder in een sterk veranderd digi tijdperk
Idee van Jimi is ook goed, zo'n phpBB forum werkt goed en is van deze tijd.
Waar ik mij zorgen om maakt is de info op ons oude forum en kan dit geconverteerd worden in het nieuwe ??.
Of zo laten en opnieuw beginnen?
Maar dan ook een algemeen gedeelde voor iedereen en een afgeschermd deel voor de leden?

Nog een voorbeeld YCCN
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 nov. 2013 22:32 | Aangepast door: Hansv 
Het is mogelijk (zoeken met Google) om miniBB (dit forum) over te zetten naar phpBB

Bijvoorbeeld met DEZE code.

Natuurlijk eerst een test draaien, en een site/forum aanmaken en zo.

In het beste geval is de site in z'n geheel even uit de digitale lucht, in het slechtste geval ..... maar daar denken we niet aan.

Maarrre.... lopen we hier niet een beetje hard van de forum stapel? 't Is maar een vraagje....


Harmony,
Hans.
( leest SQL .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 nov. 2013 23:32 
Da's niet gezond hoor, SQL lezen ... enne... het script graag eerst nog even wat aanpassen anders krijgen we een russich forum

plezier, Frans ( != Koenn )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2013 07:37 
hoi allemaal,

ik denk dat dit dan makkelijker is, kan je tenminste ook meteen op alle ongelezen berichten klikken meteen onder je naam;
www.pc800.nl
of deze; www.rataplan-ratbikeclub.nl daar moet je even klikken voordat je op het forum zit, maar daar is ook een openbaar en gesloten gedeelte alleen voor leden (of in ons geval donateurs) en kan je ook duidelijk zien wat ongelezen berichten zijn.

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Teto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 dec. 2013 08:35 
Ik vind het prima zo.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 dec. 2013 10:58 | Aangepast door: sieds 
Mooie site Werner.

@ Hans: Maarrre.... lopen we hier niet een beetje hard van de forum stapel? 't Is maar een vraagje....
Kan dus bij de ideeën in de ideeënbus
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 1 dec. 2013 12:07 | Aangepast door: coenox 
Onze website is meer dan 10 jaar oud. Als we hem nu op zouden zetten zouden we het waarschijnlijk heel anders doen. Frans heeft in de loop der tijd heeel veel van zijn vrije tijd in geïnvesteerd. Dat heeft tot een mooie en succesvolle site geleid.

Nu lopen we tegen een probleem aan dat een hoop andere clubs en verenigingen kennen: er moet eigenlijk een update gedaan worden, ook aan het forum.

Jimi heeft aangeboden daarbij te helpen. Daar zijn we erg blij mee en daar zullen we dankbaar gebruik van maken.

Wat weinig mensen beseffen is dat de techniek van deze site erg ingewikkeld is. We kunnen nu van alles verzinnen, maar het moet ook technisch mogelijk zijn. Daarnaast zijn wensen nogal verschillend. Het lijkt me daarom verstandig eerst de mensen die er verstand van hebben te laten kijken wat mogelijk is. Daarnaa zullen proberen zo veel mogelijk te rekening te houden met ieders wensen. Uitgangspunt van het forum blijft dat alle in de loop der jaren verzamelde informatie toegankelijk blijft.

Overigens had ik dit al voor de stamtafel met Frans besproken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 dec. 2013 12:25 
Hallo CX Vrienden

Tijdje terug had je toch een andere site omdat deze er uit lag is dat geen idee om daar mee verder te gaan.

Groet Arno

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 dec. 2013 16:24 
@Natuurlijk Coen, als Marcel niet op de Veluwe Stamtafel zou zijn geweest (maar hij is er vrijwel altijd), dan hadden we niets van Frans Koenn's probleem geweten. Maar dat doet niets af aan het meedenken door "profies" in de CXclub. Handig om daar gebruik van te maken tòch ?!

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 dec. 2013 17:55 
Gemengde gevoelens.....

De site werkt dermate goed dat ik geen verandering wens. Eerlijk gezegd ben ik verandering Beu!!!.

Iets waar veel aandacht aan besteed is door de jaren heen, is ook gewoon gegroeid door de jaren heen. Het is geworden wat het nu is. Ik vraagt van uw gezicht toch ook geen opdate, om dat uw gebit wat breed is??? Ik neem zoals je bent, en geniet daar van. Ok, het is wat beeld vormige spraak, maar ik weet het nog niet. De site werk voor mij persoonlijk heel goed, en ik ben er gek mee.

Dus voor mij, kan dit consept nog 10 jaar mee.

En ik denk dat ik daar bij blijf.

Voor diegene die denken dat een site zo ter veranderen is, denk goed na. Deze site valt en staat met de gegevens op de achter grond die wij nooit zullen zien. Dus als je ergens iets gaat veranderen, dan valt de hele site om.

Gevolg, onze karaktervole site met gebruikers sporen verdwijnd.

En daar gaat het nu juist om.
Wij maken de site, en als hier in iets gaat verandere, dan kan dat ook weer gevolgen hebben.

Gelukkig zit ik niet in het bestuur, dus ik hoef geen keuze te maken, maar als het aan mij ligt, neen. Afblijven.

Oja, we rijden immers ook een antiek stuk ijzer, en dat geven we wel onderhoud, maar geen update door die te vervangen door een ander stuk nieuwer ijzer.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Forum losmaken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven