Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Zou dit wel veilig zijn?

 
Schrijver CGMe
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 aug. 2014 17:34 


Rat-bike op basis van een GL500. Afgezien van het gebrek aan afwerking (ja ja, ik weet dat dat hoort bij een rat-bike) vind ik 'm op de één of andere manier wel lekker. Heb alleen zo m'n twijfels bij het ontbreken van de diagonaal onder het zadel... zou dit niet doorbuigen bij de eerste de beste drempel?

Deze gasten hebben overigens nog meer CX/GL-gebaseerde builds: site

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 aug. 2014 18:00 
Ik maak me meer zorgen over de remleidingen. Deze lopen langs de band, zo heb ik al eens een remleiding kapot gereden met een stukje proef rijden.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 21 aug. 2014 20:35 | Aangepast door: beinhart 
hallo cgmg,

dit is niet een rat maar een cafe-racer, een motor verratten is anders, lees er hier meer over;
rataplan

groetjes werner (rij zelf een junk-rat)


ok de link werkt niet helemaal zoals de bedoeling, maar op op de link bovenin op ''ratbikes'' klikken daar staat uitleg...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 aug. 2014 22:05 
yep, helemaal gelijk Beinhart. Rat had hier eigenlijk meer "Brat" moeten zijn misschien?

Die remleidingen had ik nog niet eens naar gekeken, maar dit lijkt me redelijk simpel op te lossen/te voorkomen. Wat ik me eigenlijk afvroeg; ik deze stijl wel mooi zo, zonder die diagonaal onder het zadel. Dan hou je visueel gezien niet zo'n lege driehoek over, maar een mooi "zwevend" zadel. Enige waar ik me dan zorgen over maak is dat dit toch nooit stevig genoeg kan zijn, alleen die horizontale buizen van het frame? Dat gaat toch doorbuigen?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 aug. 2014 22:49 | Aangepast door: Hansv 
Het is een oefening in ontwerp, een uiting van de mogelijkheden die de hedendaagse design-style in cafe-racers ons biedt.
Het benaderd de gewenste no-nonsense aanpak van de cafe-racer heel dicht, en als je daar dan ook nog eens kijkt hoe minimalistisch deze cafe-racer is geworden, dan kun je toch niet anders dan vol verbazing uitroepen:
Moet dat nou echt zo ?

Vele CX-en zijn te prooi gevallen aan de verwoede pogingen om iets moois te maken van iets heel moois. De slijptol en het lasapparaat hebben al vele onschuldige slachtoffers gemaakt onder de immer kleiner wordende populatie van CX-en. Het ergs hebben de CX500'c' te lijden onder het geweld waarmee de niets ontziende ijzerzaag te keer gaat op het schuldeloze frame, wat niets anders heeft gedaan en wil doen dan gewoon een goed frame zijn. Het luchtfilter wordt genadeloos aan de kant gegooid, stuurkuipjes en koplampen vallen onder de hamer van de verbouwers, en het meesterwerk van de Honda fabrieken, de veel geroemde CX wordt zonder ontzag voor de lange historie van het type gewijzigd in alweer een 'unieke' cafe racer.

Wat een trieste wereld leven we toch in.........


Harmony,
Hans.
( die cafe-racers niet echt 'begrijpt' )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 aug. 2014 12:37 
bekijk die motor maar eens goed.
mijn oude schoenen mogen nog niet eens mee.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 aug. 2014 15:04 
het frame,
Ja het is wat slap.
Toch denk ik dat alleen die twee buisje genoeg moeten zijn.
Echter denk ik dat de persoon wel degelijk extra versteviging aan gebracht heeft.
Dat kan ook, want bij het GL frame komen veel zaken bij elkaar op dat punt.
Zie ook de prolink veer element die voor het zadel uit komt. Alleen als op die bout staat een geschatte kracht ( drempel op rijden) van ongeveer 800 kilo.

Als hij nu in het frame buisje een massief stuk rond heeft geslagen, dan zit het wel goed. Het frame is recht dus een stuk rond massief past er wel in. Dan sla je dat bijna tot het sterkste punt van het frame. Dus het ziet er slap uit, maar ik denk dat het sterk genoeg is om vrouwe fortune er op te laten zitten.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 aug. 2014 17:28 
undefined:
Wat een trieste wereld leven we toch in.........

Hans, wat is er mis met een cx die niet op de schroothoop beland maar weer tiptop in orde komt technisch en naar de smaak van zijn nieuwe eigenaar wordt gemaakt?

Mijn cx cafe racer, durf te wedden is technisch in betere staat dan bijna alle normale cx'en die hier rondrijden.

Hij is als nieuw, alleen iets verbouwd

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 aug. 2014 18:39 
Veel cx'en verbouwd naar café racer, niet één gezien op SJK! Dat vind ik nou weer triest
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 aug. 2014 18:55 
Ik kon helaas niet, anders was ik even langsgekomen

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 aug. 2014 00:00 
Ach Joram,

Ik heb niets tegen CX-en die op de weg rijden, maar ik ben een beetje van de behoudende soort, en wil graag de soort behouden.

Voor mij is een motorfiets een werkpaard, veel werk, en ook wat paarden(krachten).

Poetsen en zo ligt me niet echt, en het verbouwen van een goede CX, of willekeurig wat anders, Honda, Suzuki, Kawasaki of whatever, het spreekt me niet aan. Misschien omdat ik het niet kan, maar misschien ook omdat ik een beetje van origineel hou.

Ik ben blij met mijn eigen , min of meer rijdbare, maar technisch goede/redelijke CX, en ik denk dat ik maar eens een plan moet uit werken om dat seal van die tweede weer in orde te krijgen. Dan heb ik er twee. Twee werkpaarden.

Iedereen mag van mij blij zijn met wat hij of zij doet met een CX, of een Diversion, of een andersoortige motorfiets.

Snij en hak, poets en boen, scheur en race, cross en off-road, maar vooral: beleef er plezier aan.

En verbouwen, tja...... Technisch best interessant, want hoe hebben ze dit of dat gedaan, maar uiteindelijk: Ik hoef het niet mooi te vinden.

Harmony,
Hans.
( die probeert anderen in hun waarde te laten, maar toch af en toe wel een eigen mening heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 23 aug. 2014 08:09 
ja hans,

want de mijne vind je ook niet mooi. als de eigenaar zelf hem maar mooi vind, dat is het belangrijkste. en met zo'n verbouwde/speciale cx heb je wel meer bekijks, maar dat is ook iedereen zijn eigen keuze.

groetjes werner (vind hem wel mooi, maar is niet goed voor mijn rug)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 aug. 2014 10:43 | Aangepast door: Hansv 
Zo gaat dat, Werner. Maar wat jij zegt, als de eigenaar het maar mooi vind.....

Terugkomend op de vraag 'is het wel veilig' : Ik denk het wel. Basis is een GL500, en daar zit ook verder geen versteviging, en hangt alles gewoon op de buizen van de achterbrug. Ik kan niet goed zien of het aanhechtpunt van de veer (prolink?) erg verplaatst is, maar dan nog......
't Zou moeten kunnen.....

Harmony,
Hans.
( die niet wil weten wat voor krachten daar in de achtervork opgevangen moeten worden.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 aug. 2014 15:13 
Je kunt natuulijk de weg kiezen van sterkteberekeningen enzo. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan "try and error". Naast de hamer zijn de slijptol en lasapparaat mijn favoriete gereedschap.

Als de constructie van de café racer niet stevig genoeg is dan buigen de buizen waarschijnlijk eerst door voordat ze breken. Dat is dan ook de laatste waarschuwing. Gewoon iets waar je rekening mee moet houden.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Zou dit wel veilig zijn?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven