Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Nylon draad als pakking

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2014 23:14 | Aangepast door: JiMi 
Kwam dit tegen op youtube. Wat hylomar vloeibare pakking aanbrengen, daar een nylon draad doorheen leggen en klaar is je pakking!



Wie gaat dit eens uitproberen op ons CX blok?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 sept. 2014 08:47 | Aangepast door: A Koopmans 
Zou best wel kunnen werken maar als er draad in de bak komt kon het wel eens het einde van het blok zijn

ik heb een auto gehad en op een of andere manier is er nylon draad om de uitgaande as geslagen dit heeft de as en de keering zo beschadigd dat het blok(auto) Totaal los was

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 sept. 2014 09:20 
Hij beschrijft iets over siliconen dot, dat de olie kanalen kan doen verstoppen.
Dat is mij ooit ook over komen met een yamaha xs650. Let wel, daar zit niet echt een olie filter in, bij de cx500 zal je daar geen last van hebben.
Mijn yamaha liep uiteindelijk vast omdat de olie geen kant meer op kon en die druke de koppelingsstift keerring uit het blok, en daar ging mijn 3,5 liter olie uit het blok in 200 meter. Blok bloedheet en vast.

Bij de cx zit er een goede olie filter. Dus ik maak me niet zo zorgen om dit probleem.

Maar de meeste cxen lekken ook amper...

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 sept. 2014 20:57 | Aangepast door: brinkcx 
Kijk, op onze CX-jes hebben we niet van die blikken deksels op een primaire ketting zoals in dat filmpje, wie Engels (oude stijl) wil rijden moet dat natuurlijk zelf weten. Intussen doen wij gewoon een papieren pakkinkje er tussen en dan is 't dicht

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 sept. 2014 12:09 
Ik maakte vroegen mijn pakkingen van dun karton. (van pappie geleerd)

Dit werkte uitstekend bij de brommers en was stukke goedkoper dan een org pakking.

Of het ook werkt bij de motoren durf ik niet te zeggen/proberen. daar is de druk veel hoger.

Adiõs pjotter. (die al vroeg "on the edge" leefde)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Nylon draad als pakking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven