Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Motozorg cx500 project

 
Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2015 11:49 
http://www.motozorg.nl/caferacer-van-daan/

Bedrijf stond op motormarkt Hardenberg ,
Lang staan praten, ze zijn aan het kijken of ze nagenoeg de accu kunnen elimineren, puur genoeg stroom om de motor aan te slingeren en dan zelfvoorzienend. Wordt dus grote aanpassing, interessant en leuk. Mooi bedrijf, op de site staat eerste
deel van ombouw cx.
groetjes Wilmar .

Schrijver FranskeG

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2015 12:20 
Het is idd een leuk verhaal en het lijkt erop dat het er heel mooi uit gaat zien.
Misschien dat ik tijdens een ritje langs ga om hem in het echt te zien.
Succes is een keuze Als U achterom kijkt staat U met de rug naar de toekomst

Schrijver TheoH
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2015 12:30 
Ik ben bij hun geweest en deze CX mogen zien in de aanbouw fase.

Ze hebben daar werknemers met engelengeduld, waardoor alle details zorgvuldig worden aangepakt.

De CX ziet er tot nu toe schitterend uit. Met al die bestede uren zal de CX de oorspronkelijke aanschaf prijs ver overschrijden.

Zeker een bezoekje waard. De ontvangst is vriendelijk en ze hebben ook een leuke kledingshop.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2015 16:13 
Ik lees het verhaaltjer van Wilmar, en het lijkt inderdaad een goed idee om de accu kunnen elimineren, puur genoeg stroom om de motor aan te slingeren en dan zelfvoorzienend. Maarre, bij een derde keer lezen bekroop me het gevoel van: dat gebeurt toch al?
Start een CX, haal de accu los, en het ding blijft gewoon draaien, toch? Waar je dan wel op moet letten is de laadstroom, die nergens heen kan, maar daar zijn standaard oplossingen voor (MOSfet? Frans ? )
Met een ignitech wordt het allemaal net iest anders, want die heeft wel een constante, dus accu, spanning nodig.
ik snap het even niet, maar da's niet erg , hoop ik.

Harmony,
Hans.
( die nog even moet wachten en dan heb ik de ENIGE originele CX, de rest is dan allemaal cafe-racer geworden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2015 18:27 
Niet de enigste Hans die van mij blijft ook zoals hij is

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2015 08:43 
Hansv:
de rest is dan allemaal cafe-racer geworden

welnee hans, de mijne valt echt niet onder die groep hihi
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2015 21:03 
@Hans : als je geen accu hebt zal je een schakelende regelaar nodig hebben, en zik zou verwachten dat je toch een kleine belasting moet maken met een weerstand, plus een condensator of dergelijke om de boel wat af te vlakken. Ik zou toch maar een accuutje verstoppen ergens, als is 't maar een kleintje. En dan zal de spanning in de spoelen ook wel omhoog gaan als er geen stroom wordt afgenomen, ben benieuwd of dat problemen geeft. Geen accu en geen startmotor scheelt wel weer kilos da's mooi !

De èchte café racer zet natuurlijk z'n motor op de zijstandaard aan de overkant van de straat, dan na het startschot rennen en aanduwen, geen probleem.

Zelf heb ik weer een kickstartertje in huis, en als die niet starten wil gaat de waardering voor dat startknopje op de CX wel omhoog. En ik wens de bouwers veel plezier en succes, maar ik heb 'm ook gezien in Hardenberg en met mijn ernstig persoonlijk gebrek aan goede smaak doe ik maar niet mee en laat de CX zo'n beetje origineel. Ik heb er een non-Honda bagage rekje opgezet en dat is al revolutionair voor mij

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 mei 2015 20:18 
Maar door middel van een condensator niks
Mogelijk ?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 mei 2015 20:19 
Maar door middel van een condensator niks
Mogelijk ? Ohh las er
Overheen

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Motozorg cx500 project

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven