Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Opletten in de file

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2015 15:31 
Het kan zo maar fout gaan. Bijv. als je door de file heen rijdt:
www.dumpert.nl/motorrijder_meets_van_baan_wisselen.
Ik weet niet hoe dit afgelopen is, maar de berijder ligt wel heel erg stil.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2015 16:17 
Wat mij opvalt, is dat de motorrijders tussen de verkeerde rij doorrijden, het moet altijd de meest linker rijbaan zijn en die daarnaast. Ik kan niet beoordelen, met deze opname, waar deze motorrijder vandaan kwam, maar deze lijkt wel correct te hebben gereden.

Gr, Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2015 08:56 | Aangepast door: cosmar 
Motorrijder ging netjes door het verkeer, iets wat ik niet kan zeggen van de andere (2) 3 in het filmpje.
Automobilist heeft een gat gezien en meteen de auto er in gegooid. nu heeft de motorrijder pech maar de auto op de linker baan had het gat natuurlijk ook dicht kunnen rijden.
Ervaring leert dat de rechter rijstrook het meest snelst voortgang maakt in de file, iedereen wil naar de linkerkant omdat bij normaal verkeer deze het snelste is.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 19 okt. 2015 12:57 
Ik heb vorig jaar iets dergelijks meegemaakt, van de A12 gereden door een rijbaanwisselaar. Maar dat was een veel overzichtelijker situatie, file op een rechtdoorgaand stuk. Dit is een combinatie van filerijden en invoegen naar een ander stuk snelweg. In dat geval - en zeker bij deze weersomstandigheden - blijf ik gewoon de rijbaan volgen. Je weet dat dit gevaarlijke situaties gaat opleveren. Daarmee wil ik niet zeggen 'eigen schuld, dikke bult', maar ik zou in deze situatie voor de veilige weg gekozen hebben.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 okt. 2015 10:51 
Voor zover ik weet wordt alleen het langzaam langs een file rijden door de politie gedoogd, maar zijn er meer situatie's waarbij de politie een oogje dicht knijpt?? Wat doet de politie als ik langzaam naar voren rij ( over de linker weghelft en vaak over een doorgetrokken streep ) bij een openstaande brug of spoorwegovergang??? Bij verkeerslichten zie ik motorrijders soms de gekste capriolen uithalen om maar vooraan te kunnen staan en dat lijkt mij naast irritant voor de medeweggebruikers ook nog eens gevaarlijk. Soms blijven ze op de strook voor links- of rechtsaf staan om dan toch snel rechtdoor te gaan, lijkt mij niet echt veilig toch? Bij programma's als Wegmisbruikers hoor je de agenten in de auto ook wel eens dingen zeggen die bij mij raar overkomen. Laatst stond het vast op een punt waar meerdere rijstroken bij elkaar komen en een motorrijder stond niet echt veilig, maar ja, waar moest hij naar toe? Zegt die agent: als ik die motorrijder was ging ik even over de vluchtstrook!! Ja en dan weet ik het ook niet meer. Wat wordt nu wel en wat wordt nu juist niet gedoogd??? Ligt het aan oom agent of aan de situatie?? Zelf blijf ik maar bij het standpunt dat langs een file rijden het enige is wat gedoogd wordt, en voor de rest ( bij een brug of spoorwegovergang ) bekijk ik de situatie en als het veilig kan rij ik naar voren. Wat is wijsheid??

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 okt. 2015 11:11 
Bij een brug altijd naar voren. Zodra de slagbomen open gaan heb je de weg voor jezelf, gassen dus! Ik hoop altijd dat de brug open is als ik de afsluitdijk oversteek. Het truukje gaat daar altijd heerlijk op!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 okt. 2015 18:34 
Als het even kan ga ik bij een openstaande brug naar voren, maar op de Afsluitdijk valt het tussen de sluizen vaak tegen om tussen de auto's door te rijden. Vaak is er simpelweg geen ruimte. Bij Lelystad heb je de complete linkerweghelft tot je beschikking en dan sta je heel snel vooraan.

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Opletten in de file

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven