Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

CX op wikipedia

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 2 nov. 2006 19:10 
De ervaren internet gebruiker weet dat de internet encyclopedie wikipedia een heel handige bron van informatie is voor de meest uiteenlopende onderwerpen. Zo ook dus over de Honda CX. Kijk op http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CX_series
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver techsolo
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2006 19:29 
Jep zouden wel is een deftige foto mogen bijzetten. Zo lelijk zijn ze nu niet he :) Misschien de foto van de maand collectie is naar daar sturen.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2006 19:38 | Aangepast door: voorbijganger 
DE kale cx en vind zo lelijk dat ze mooi zijn van lelijkheid.
Dat vond ik overigens ook van de Yamaha XS..750 triple

Schrijver techsolo
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2006 19:42 
jep die ook ja :) Bwa het is dat je met een nieuwe blinkende motor niks durft te doen en die dingen overleven de winter nimmer. Heb tot nu toe al wel wat moto's gezien, maar mijn cx start toch het vlotst. Heb deze week voor het eerst de choke gebruikt :p

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2006 08:56 
Het leuke van wikipedia is dat je zelf ook info kunt toevoegen.
Zo staat er vermeld dat de CX de eerste V-twin was uit het land van de rijzende zon.
Dat zijn altijd gevaarlijke uitspraken en het klopt dus ook niet. Het japanse merk Lilac had al in de jaren '50 een 2 tact V twin in de aanbieding. De kwaliteit daarvan was bijzonder slecht; maar toch zijn ook in Nederland toentertijd een aantal van die machines verkocht.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 nov. 2006 09:35 
Aangezien er geen plek is waar meer kennis is over de CX dan deze site, lijkt het me dat er tussen ons vast mensen zijn die de huidige informatie op Wikipedia kunnen complementeren of corrigeren?

Jouw opmerking, Hans, is bijvoorbeeld heel interessant om te vermelden.
(Trouwens wel interessant, heb je een afbeelding van deze machine?)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 nov. 2006 10:10 
Het Japanse merk Lilac werkte nauw samen met Honda. Toen het ophield te bestaan, zijn veel Lilac ingenieurs naar Honda overgestapt. De invloed van de Lilac V-twin op de CX500 is onmiskenbaar.
Lees maar mee op http://www.marusholilac.com/ml4.htm
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 3 nov. 2006 10:54 | Aangepast door: coenox 
Ik zie nu trouwens in de Nederlandse Wiki alleen een verwijzing naar deze site staan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_CX_500

Ik heb inmiddels een klein stukje toegevoegd (knip en plak van deze site). Wie vult het verder aan ?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 3 nov. 2006 11:18 
Er rijdt overigens nog minimaal één lilac in Nederland. Ik moet ergens een artikel in uit een motorblad hebben.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 3 nov. 2006 12:25 | Aangepast door: MAST 
Van die Lilac in Nederland weet ik dat de eigenaar waarschijnlijk Cok vd Heuvel uit Tiel is. Maar volgens mij rijdt die Lilac niet meer. Heeft een keer in de Promotor gestaan.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 3 nov. 2006 12:28 | Aangepast door: MAST 
per ongeluk 2x gepost. De site is erg traag bij mij vandaag, heeft dat iets te maken met de nieuwe statistiekmeter?stat counterMarcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 nov. 2006 17:55 

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 nov. 2006 18:02 
Dat is een Lilac boxer, we hebben 't hier over V-twins. Enne ... de volgende keer graag je naam erbij. Inloggen mag ook natuurlijk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#14 | Geplaatst: 16 nov. 2006 19:04 | Aangepast door: voorbijganger 
Dank A noniem (wat een leuke naam) ik zet de link ff op de site van de mede boxerfanaten (er zijn ook mensen die boxer en V twin rijden hoor Floris)

Op het boxer forum word ook weleens gezeurd als het niet over een boxer gaat maar ja wat wil als mensen meerdere motoren van verschillende merken in huis hebben.

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 CX op wikipedia

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven