Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Hoezo, een dwarse-dwarse V-twin ?

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 dec. 2009 17:38 | Aangepast door: Hansv 
Jan meldde me dat er onder 'links' een Spaanse club bij gekomen was, en dat was misschien wel handig voor mijn Santiago-avontuur.

Kleine club, dat wel, 3 leden nu. Eentje woonachtig in San Sebastian, vlak bij mijn geplande route.
Maar ook een leuk stukje over een Honda NS750 met een heel herkenbaar blok.
Jawel, dwars, en met ketting aandrijving. Ik was het nog niet eerder tegengekomen.

O ja, gewoon door Google of zo de pagina laten vertalen. Dat Spaanse taaltje is muchos complicado voor deze neerlandés.

Harmony,
Hans.
( meestal niet dwars )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 dec. 2009 20:17 
Dwarse dwarse gezien en goedgekeurd, het is ongelofelijk wat mensen allemaal ineen kunnen knutselen

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 dec. 2009 21:47 
Het lijkt te kloppen, dat de CX nooit is geïmporteerd in Spanje (Hondadealer Santander), want de 3 motoren zijn allemaal geïmporteerd (Frankrijk en Engeland)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 dec. 2009 12:02 | Aangepast door: Erik1 
Wat de NS750 betreft... daar is wel iets meer aan gedaan dan opboren en dwars in het frame lepelen!! Kijk maar, hier zitten de carburateurs op de plakken waar normaal de uitlaten zitten en de uitlaten waar normaal de carburateurs zitten!! Er is dus een HEEL andere nokkenstok gebruikt om zo de slagen, inlaat, compressie, arbeid en uitlaat slag te veranderen!! niet zomaar een ombouw denk ik!!

Overigens in de Showroon staan onder Specials nummer 4 en 5 deze zelfde NS750's

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2009 19:21 
Heb nog even gekeken ,maar alles zit volgens mij op de zelfde plaats .Oliefilter en koppeling aan uitlaat zijde,net als bij mijn 500. Ik zie ook het asje van de ventielator nog.Wel knap gedaan . g r Wim.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 26 dec. 2009 21:48 | Aangepast door: MAST 
Hallo Willem, ik zie toch echt de inlaten aan de kant van de koppeling en het olie filter zitten... en bij mijn blok zitten daar de uitlaten.
750
Bij een eerdere versie zaten de in- en uitlaten nog wel op de originele plek.
eerdere versie van de 750
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 dec. 2009 22:44 
Bij mij zoemt nog steeds de vraag door mijn hoofd: Is het een kwestie van de nokkenstok 180 graden draaien of is hier meer voor nodig??

Wie-O-Wie geeft het verlossende antwoord?

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 26 dec. 2009 23:25 
Ik neem aan dat ook de kleppen op een andere plek moeten zitten. De kop zal waarschijnlijk aangepast zijn?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 dec. 2009 11:27 
Ik denk dat het ip niet nodig is om de kleppen en de kop aan te passen, het maat verschil van de inlaat en de uitlaat kleppen hoeft nog niet de rede te zijn om de motor niet aan het lopen te krijgen. Hoewel 250cc extra cilinder vulling misschien wel om grotere inlaat en uitlaat poorten vraagt. Hoe zit dat bij de 650cc blokken op de CX650 en de GL650??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 dec. 2009 13:13 
Naar verkeerde plaatje zitten loeren . (alu)cx ,sorry

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Hoezo, een dwarse-dwarse V-twin ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven