Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Suzuki GSX 1100 F

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 feb. 2010 21:01 
Die heb ik gespot en wil ik nu kopen, alle reacties zijn welkom. Het gaat om een heel lage prijs dus was ik er als de kippen bij,
Maar wat zijn de pro's en contra's van deze fiets?
Tips en tricks bij de aankoop?
Ik moet al letten op :
balhoofdlagers, boite, roest aan kader, ketting en tandwielslijtage (hoe zie je dat), ...?
het is een fiets van 1988. goede staat, toffe eigenaar, donderdag ga ik er naar kijken.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 feb. 2010 21:13 
Lijkt me wel een uitdaging.
Maar ja, voor mij is een Solex al een technisch vernuft...
Sterkte en/of succes met je beslissing.
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2010 21:16 
Denk dat het 1 v/d eerste is, dus nog met het oliegekoelde blok, heb zijspan geraced met zo,n blok en ondanks, dat het blok getuned was en flink op zijn donder kreeg, was er nooit iets aan kapot, was wel anders als het voor die tijd gebruikte Suzuki GT 750 blok, de laatste was wel eens niet kapot.

Paul

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2010 21:19 
idd dit is de gewone oliegekoelde blok, geen waterkoeling, de beste volgens de mensen die ik al hoorde. Dat hoor ik wel graag, onverwoestbaar. Heb altijd schrik om brol te kopen

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2010 21:39 | Aangepast door: MAST 
Gisteren (maandag) was er op Discovery een programma over de GSX. Ik heb niet alles gezien, maar in de uitzending bleek dat de motor niet zomaar een van de meest geproduceerde en verkochte motoren is.
Verder weet ik niks van een GSX. Een ketting kan je controleren door te voelen hoeveel ruimte de ketting heeft op het achtertandwiel.Kan je dat ver naar buiten bewegen, dan is de ketting op, en meestal de tandwielen dan ook.
Lees DIT verhaal ook eens. En DIT.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver terry

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 feb. 2010 00:12 
Hallo Erik,
heb vroeger nog met een Kawa 900 gereden.
Ook ééntje met ketting en een wat sportiever model dan de cx.
Bij de aankoop van een 2dehands motor met ketting en om die een beetje in orde te zetten ben je toe aan een nieuwe ketting en als je pech hebt ook een tandwielset.
Het wisselen van het achterwiel , en dan nu bij de GSX is niet zoals bij een CX.
Uitlijnen van de ketting is heel belangrijk , alsook de spanning van de ketting.
Je ploft er niet zomaar je achterwiel terug in.
Kostprijs van zo een setje ?
Hou hier ook rekening mee.
Het lijkt aanlokkelijk zo een motor.
Het gaat sneller , het is wat moderner , maar het is niet zomaar een knustelmotor.
Alvast veel succes.

Terry

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 feb. 2010 14:47 
Ik zal erop letten Terry, zal bij het gaan kijken eens men neus tegen de ketting duwen en heeeel goed inspecteren tandwielen en kettingen steken schrikt me niet af, als het dat maar is de rest moet in orde zijn hé!

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 feb. 2010 20:54 | Aangepast door: Znoek 
Iemand een goede tip om te zien of de tank vanbinnen aan het roesten is? of al gecoat is met iets tegen het roesten?
ik weet al dat je achter je kraan best een filtertje steekt voor het ergste geval, maar goed, dat is achteraf hé, hoe zie ik de staat van de tank morgen? en het voorste tandwiel zit ook ergens achter kappen zeker? kan ik dan ook niet zien... Hoe test je een versnellingsbak? En koppeling door hem te laten stilvallen in verzet zekers...

Schrijver Znoek
Gast 
#9 | Geplaatst: 25 feb. 2010 18:43 
Voila, ben het ding gaan bekijken en ophalen. hij bolt goed, maar er zit een rare tik in het achterwiel, voelt als een lager dat bijna dood is? of is het de ketting/tandwiel? Ik weet het nog niet.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 feb. 2010 20:37 
Ewel, als ge even niet oplet zit meneer Znoek op ne vreemde moto se.
In ieder geval, na de aankoop van zo'n snelle en moderne machine, verwachten we u veeeel vroeger op de maandelijkse bijeenkomsten dan met die camionette van 1950!
Hoort ge de tik of voelt ge hem, als je hem voelt vrees ik dat ge ne slag in uw rad hebt zoals we hier zeggen....
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 25 feb. 2010 20:50 
voel :-s en hoor ook wa, tis ni gezond, denk de lagers ofzo

Schrijver terry

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 feb. 2010 23:35 
Wat had ik gezegd ?
Een achterwiel van een kettingaangedreven motor plof je er zomaar niet in , zeker niet met een motor met een dergelijk vermogen.
Van de lagers ben ik nog niet zo zeker , zal wel ergens aan de uitlijning van het achterwiel en de ketting liggen.
Laat dit even controleren bij een motorzaak.
Waarschijnlijk voel je ergens een "slag" van het achterwiel ; precies of je hebt een band met een te lage spanning.
Ofwel zit er speling op het kamwiel , op het blok of op het achterwiel.
Ooit al gehoord van een "slingerende" ketting , het is niet de eerste die zijn ketting breekt.
Doe eerst een grondige inspectie van alles , voor je de cx-tuffertjes inhaalt.

Terry

Schrijver Znoek
Gast 
#13 | Geplaatst: 26 feb. 2010 22:52 
Jah Terry ik doe men best, motor is alleen gehaald, voor de rest nog geen meter mee gereden, staat in de garage en is al half afgebroken: Carnage eraf, tank eraf, luchtfilter eraf, carburatoren eraf...
Alles nagekeken en gekuist. ketting en tandwielen moet ik er nog afhalen...
ik krijg die voorste kettingkast niet los?
Het ziet er allemaal best goed uit, ik heb er wel wat vertrouwen in. Als ik hem ooit weer ineen krijg (lol) dan word er nog eens op gereden

Schrijver Znoek
Gast 
#14 | Geplaatst: 26 feb. 2010 22:55 
BTW er is ook een Peters knutselboek bij Terry dus toch een knutselmotor?

Schrijver jos blezer
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 feb. 2010 12:38 
Hallo Erik,
ik wist het wel, dat motoren kopen tot meer en meer leidt.
Pas dus maar op, straks krijgen ze kleintjes.
Nu alleen Daniël zover krijgen om nog een custom als reserve erbij te nemen.

veel knutsel plezier gr. Jos

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Suzuki GSX 1100 F

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven