Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

De dc-cdi-p2 ook in Nederland te koop.

 
Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 aug. 2010 19:26 
Bij de firma BOHEVA in Meppel is de Ignitech dc-cdi-p2 ook te bestellen.
De prijs is € 155,- , verzenden €7,50.
Heeft iemand hier ervaring mee.

Groeten Bertus Klein.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 aug. 2010 19:55 
Geen ervaring, nee.

Maar let op dat je de juiste geleverd krijgt. Het type mag dan kloppen, maar de bedrading, de aansluit connector, dat is weer een heel ander verhaal.

Harmony,
Hans.
( die het een keer heeft gezien, toen het fout zat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 aug. 2010 20:22 
Op mijn maandag morgen cdi, en 1 of 2 in engeland, werken deze cdi's goed.
Bij de mijne zaten 2 draadjes verwisseld waardoor de motor de eerste keer niet liep. Daar zijn wij dankzij Hans achtergekomen. Na verwisselen van de draden heeft de cdi gewerkt op de motor van lieke en zit de cdi momenteel ingebouwd in een cx in Colombia alwaar de cx het weer naar hartelust doet. (geen wit poeder voor terug gekregen )

In engeland rijden er meerdere mee rond met ook al weer flink wat kilometers achter de rug (10K +).
Waar nog niemand klachten heeft gehad.
Door de nieuwere techniek geven de meeste aan dat de motor wat vlotter aanvoelt (komt natuurlijk ook omdat ze al een probleem hadden voor het plaatsen van de cdi).

De pulsgevers die in het blok zitten en normaal de stroom via de cdi naar de bougies leveren worden niet gebruikt. Hierdoor duurt het starten iets langer. Dit komt doordat de cdi eerst zelf uitrekend wanneer de stroom doorgegeven moet worden naar de bougies. Inplaats dat dit rechtstreeks gebeurt via de sloelen.

Dit is een mooie manier om het inhouden bij 5000 toeren te verhelpen (mits dit niet veroorzaakt wordt door poreuse inlaatrubbers), maar lost het probleem niet op.

In kombinatie met een nieuwe dynamo is dit wel weer interressant om de motor de nieuwe eeuw in te helpen.

Znoek is druk bezig om de oude cdi's die het begeven hebben nieuw leven in te blazen met nieuwe elektronica. En met al meerdere tevreden en terug kerende klanten. (ik ken er een die binnenkort weer een oude cdi laat repareren vanwege pech tijdens de vakantie)

Met de prijs die jij aangeeft denk ik wel dat je met transport kosten erbij goedkoper uit bent om rechtstreeks bij de fabriek te kopen.

Cosmar (gaat voor de combinatie g47 met ignitech)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 aug. 2010 09:09 | Aangepast door: marcobecker 
Ik sluit mij aan bij Cosmar. Hij gaat voor de combinatie G47 dynamo met een ignitech) Lijkt me de beste optie voor de gewone CX rijder.

Voor mij geld ook dat als de dynamo kapot gaat op het ene deel, dat ook het andere deel slecht zal zijn. Velen zullen straks als nog stil komen te staan omdat het andere deel op de dynamo de accu niet meer gaat voeden. Ik bedoel de menen die gekozen hebben om een initech te plaatsen.

Wel is deze optie het overwegen waard. Met nieuwe technieken en aanpassingen komt de CX verder.

Dus u kan kiezen voor een nieuwe G47 dynamo, en de oude CDI blijven gebruiken. (we wetenn net hoelang ze het vol blijvenhouden)

Oude dynamo laten zitten, maar die gaat zeker ook stuk. Geschat ongeveer binnen tweea drie jaar. Maar de tijd zal het leren. Ook ik kan hier een foute inschatten maken. En een nieuwe initech cdi unit plaatsen.

Toch is er een derde optie. Deze ligt niet voor de hand, maar is het overwegen waard. Neem de volgende stelling even in gedachten. : Ik ga van Amsterdam naar Dakar rijden met een CX: Dan kies ik voor deze optie. Ik neem van een GL500 of CX500E de onsteking en dynamo over en zet die op een CX. Dit is wel wat ombouw werk, maar hier zijn zelden tot bijna nooit storingen aan, en er is altijd 1 cilinder die wel blijft werken. Ze vallen nooit te samen uit. Tevens is de dynamo wat zwaarder en leverd meer vermogen. Al met al is dit een betrouwbare opstelling waar men onderweg nog aan kan sleutelen. Eventueel zijn onderdelen van andere type honda's te gebruiken en over te zetten. Dus als het echt goed moet, dan kieze ik voor deze optie, maar is dus wel wat moeilijk voor elkaar te krijgen.


De laatste optie is niet nieuw, maar wordt binnen de cx club nooit besproken. Wie weet is dat ook leuk om te bekijken of het wat is.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 De dc-cdi-p2 ook in Nederland te koop.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven