Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Oliefilter vervangen zonder momentsleutel??

 
Schrijver Maikel
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2006 20:25 
Ik wil de oliefilter vervangen, maar nu las ik dat je daarvoor een momentsleutel nodig hebt.
Ik ben vandaag al wezen kijken voor een momentsleutel maar aangezien deze ruim 100 euro koste en ik maar een arme student ben vroeg ik mij af heb ik deze nou echt nodig voor het vervangen van het oliefilter.

maikel

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2006 20:44 | Aangepast door: Floris 
Het aandraaien van de oliefilter-bout moet met beleid gebeuren. Vooral niet te strak, dat is nergens voor nodig. Er zit een dikke O-ring tussen het filterhuis en het blok. Die ring moet een beetje ingeperst worden zodat er geen olie gaat lekken tussen het filterhuis en het blok. Gebruik een goede ringsleutel of dop + ratel. Draai de bout aan tot hij zwaar gaat lopen en vervolgens nog een 1/8 slag. Maak dan een proefritje en controleer of er geen olie lekt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2006 05:52 
En vergeet niet de O-ring in te smeren met olie.

ffroid (die hier nog wat afgetapte olie staan heeft)

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2006 09:53 
Let op, ik heb ooit mijn carterdeksel kapot gedraaid bij het te strak aandraaien van de aftapplug. En dan ben je best ver van huis, kan ik melden.

Onderschat dit risiso dus niet. Kun je nergens een momentsleutel lenen? Anders heel voorzichtig zijn (tip Floris opvolgen).

Succes,
Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Oliefilter vervangen zonder momentsleutel??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven