Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zithouding Silverwing

 
Schrijver Dinges
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 maart 2006 17:06 
Kan ik de zithouding op mijn Silverwing veranderen?
Ik vind namelijk de voetsteunen te ver naar voren staan.
Ook viel me op dat het schakelpedaal vanuit het blok naar voren loopt.
Misschien zoals bij een Custom?
Zou ik de voetsteunen kunnen vervangen door die van een CX als die meer naar achteren staan?
Ik neem aan dat ik dan ook het schakelpedaal moet wisselen.
Zoals het nu is heb ik een teveel onderuitgezakte zithouding die mij niet bevalt.
Wie weet meer?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 maart 2006 23:38 
Een ander stuur of zgn. 'raisers' (=vulstukken onder het stuur) klinken als de juiste oplossing.
Als je regelmatig naar "American Chopper" op Discovery Channel kijkt, weet je wat ik bedoel.
Op mijn GL650 is een niet standaard chopperstuur gemonteerd, welke de zithouding t.o.v. het origineel naar mijn bescheiden mening heeft verbetert. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zie http://members.chello.nl/r.veldhuis6/GL650D.htm .
Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Dinges
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2006 08:57 
Bedankt voor je reactie Roelof maar zou je me willen uitleggen hoe de hoek van mijn benen veranderd als ik mijn stuur omhoog breng? Ik zou dan al wel wat meer rechtop zitten, dat is waar. Stuur word ook veranderd.
Maar het ging mij in deze vooral om hoever de voetsteunen naar voren staan

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2006 10:33 | Aangepast door: Roelof 
Door het veranderen van het stuur wordt 80% van de zithouding bepaald. Breng je de voetsteunen naar achteren, dan vergroot je de hoek die je knie maakt. Resultaat is -waarschijnlijk- een nog oncomfortabeler zitpositie. Ook zul je het schakel- en voetrempedaal mee moeten wijzigen.
Probeer het eerst met een ander (misschien wel meerdere) stuur, daarna kun je altijd nog met de voetsteunen/zithoogte en/of breedte van de buddyseat aan het werk.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Dinges
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 maart 2006 10:58 
Daar zit wat in ja. Vandaar dat het standaard haleluja stuur er ook af gaat en ik er eerst eens een gewoon, vlakker cx stuur op probeer.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 maart 2006 15:13 
Dinges ik berijdt zelf een GL 650 d 1
mijn lengte van lijf is 1,98 meter weg 120 kg zit er heerlijk op ja zelfs recht op ,ja ik rij nu nog vele kilometers er me en met jou probleem geen last gehadt,het is een motorfiest voor lange afstanden maar geen buikschuiver en daar moet je aan wenen
tip ga eens op de achterkant van je buddy zitten en ga dan eens alles proberen wat je wilt val er niet vanaf want dat kan ook gebeuren ,gaat dit niet goed kijk dan naar een andere motorfiets waar je wel lekker op zit
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Dinges
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2006 17:27 
Ouwe Jan, ik heb hiervoor een GTR 1000 gereden, ook geen buikschuiver maar toch een iets actievere zit die mij gewoonweg beter bevalt, vandaar mijn vraag. Andere motor kopen is financieel gezien even geen optie en daar komt bij dat dit motortje mij eigenlijk voor de rest goed bevalt.

Schrijver The Red Baron
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2006 18:29 
Probeer eens met het zadel wat hoger te maken, zo tot de hoogte van de achterkant van het zadel. Gewoon met een stuk stevig schuim of iets anders. Hierdoor wordt de afstand tot je steps al anders. Als dat bevalt kun je het altijd nog professioneel laten bekleden. Ikzelf rij op lange tochten afwisselend op de voor en de duo-stepjes.
In de zomer wissel ik dat ook nog eens af met de highwaysteps op de valbeugel, maar dan is de kuip eraf.
Succes, Nico

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zithouding Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven