Volgens de werkplaatshandeleiding van uitgeverij Peeters in Deventer heeft jouw GL 650 ook transistorontsteking net als mijn cx 650E. Naar alle waarschijnlijkheid is het ontstekingsgedeelte dat in de achterkant van het blok zit óók hetzelfde. Vermoedelijk mechanisch verder ook (het blok) maar daar durf ik niet al te verstrekkende beweringen over te doen.
Als jouw GL niet meer start en alle andere oorzaken zijn uitgesloten, dan zou het weliicht de moeite kunnen lonen om de ontsteking te controleren door er een stroboscoop op te zetten:
komt het ontstekingsmoment bij laag toerental overeen met de merktekens op het vliegwiel? (ik weet niet of dat kan met een motor die niet uit zichzelf loopt maar met externe starthulp, maar ik denk van wel.)
Wie weet zit de vervroegernok cq pulsgevernok bij jouw GL ook wel 180° verdraaid... Dat leverde bij mij alleen maar uitlaatknallen op en géén draaiende motor.
Bij mijn cb 550 f had ik deze fout ook al eens gemaakt, alleen waren de gevolgen minder dramatisch: 1. hij liep wél maar erg beroerd: reden wellicht dat een cb550 een viercilinder is? 2. bij dié motor kan je véél makkelijker bij de ontsteking!
Ik hoop dat de verstandhouding met je garage nog een beetje o.k. is.
Succes, K.
lang leve de rat-bike!
(ofwel: als het maar functioneert)