Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gl blok onder een CX500?

 
Schrijver prosper

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 okt. 2010 12:44 | Aangepast door: prosper 
Ik heb momenteel flink wat problemen met mijn blok, dus heb een blok erbij, zodat ik mijn blok onder handen kan nemen.
Nu blijkt dat het "nieuwe" blok een GL van een silverwing is.
Kan ik dat zonder al te veel problemen onder mijn CX500 knopen?
De elektrische kabels zijn anders en het achterste deel heb ik dus vervangen, maar wat kom ik nog meer tegen?
Heeft iemand mogelijk een fatsoenlijk CX500 blok voor mij te koop voor "weinig"?

Groet van mij, Prosper ....

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 okt. 2010 14:34 
Als je het achterdeksel hebt vervangen door een CX/CDI deksel met alle spoelen, pulsgever op de krukas en de stator ben je al een heel eind, alleen moet je ook de rotor (dat ding met de magneten ja) van een CX gebruiken omdat daar een pukkel op zit voor timing van de CDI, die zit er niet op bij een GL en zonder werkt 't niet.

Verder kan ontluchting verschillen, thermostaatdeksel,radiator (aansluiting boven, zijkanten anders) en tapeinden voor op de cylinderkop ipv bouten, maar de rest is hetzelfde denk ik.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 okt. 2010 14:57 
heb een mooi blok voor je liggen.
helemaal compleet en ook geheel gedemonteerd (en geordend in bakjes/zakjes)
alles is dus te controleren!!
hoef er weinig voor te hebben, kratje pils ofzo :D
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 okt. 2010 15:39 
Of je zet mooi gl blok der onder enook ff transtistor regelen, en heb je in de toekomst ook geen cdi problemen meer

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 okt. 2010 16:44 
Prosper je zult wel denken he de o.j heeft een antwoord voor mij ,maar helaas niet en weet je nou waarom omdat je het eerst had kunnen vragen op deze site of dat allemaal wel kon en wat je allemaal moet veranderen om dat te doen
P/S er zijn nog heel wat motorbloken in omloop die je je zo er onder had kunnen zetten
groeten van o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver prosper

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 okt. 2010 20:22 
Super! Ik ben al redelijk ver dus... De spanner van de distributieketting is ook anders en is niet zo makkelijk te vervangen, lijkt me...Hopelijk geeft het geen schade, met deze achterkant, beetje lekkage, daar kan ik wel wat tegen doen.

Jan, ik kwam er thuis pas achter dat het toch wel erg anders is dan mijn blok, ik dacht dat het een blok uit een ander jaartal was, die schelen ook redelijk wat, aan de achterkant. Vandaar... Anders had ik doorgezocht naar een gewoon CX blok.

cmtheman, ik ga hard nadenken of ik je dat kratje kom brengen, aangezien ik hard moet gaan sleutelen. Ik vind het een goed plan.

Zo, nu nog even de schuur in om weer te sleutelen..

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 okt. 2010 22:21 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ik heb het laten doen jaren geleden, ik had een vastgelopen GL blok in mijn custom en heb er een CX blok onder laten zetten, MAAR heb de achterzijde met stator over laten zetten, zodat ik een transistor ontsteking heb behouden.
Het rijdt nog steeds perfect.
Dit is dus andersom, dan bij jou, maar het kan dus.
Groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 okt. 2010 11:08 
Let op, we praten over een GL500 blok met automatiche distributie spanner. ( laatste model)
Deze bloken laten zich niet ombouwen naar een CX500 achterdeksel.

Wel is het blok te monteren in een CX frame.
Radiateur wel over zetten, met thermosstaat huis en al.

Dan de onstekking. Je moet hiervoor het een en ander wel over zetten.
Bobines.
Necjes.
En de kill swihts werkt dan niet meer.

Het kan wel, maar je moet wel even weten waar je mee bezig bent.

Trouwens, een kant en klaar goed lopend blok met beperkte gerantie kost bij mij 275 euro. Geef je 25 euro voor het oude blok terug. Saat maakt voorm ij niet uit waarin het blok verkeerd. Niet goed geld terug, mits je maar binnen twee weken terug komt.

Blok wordt afgeleverd met schone olie, olie filter en kleppen ditributie zijn gesteld. Blok moet zeker weer 7500 kilo meter tot de volgende onderhouds beurt mee gaan. De bedoeling is langer. Bij dit blok is ook de waterpomp keerring vervangen, dus daar heb je ook geen kopzorgen meer aan.

Mocht je vragen hebben over het geheel. Bellen kan ook.
Let wel, alleen op de volgende avonden ben ik beschikbaar. Maandag, woensdag en donderdag avond. OOk vaak wel op maandag en donderdag overdag.

Montage is ook mogelijk binnen die 275 euro.


Zondag en zaterdeag niet bellen.

Met vriendelijke groet Marco Becker
Tel 0321 312336
Vliegers veld 37
8256 GN
biddinghuizen


Voor meer info. kijk op onderstaande linken.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver prosper

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2010 11:15 | Aangepast door: prosper 
Hallo Marco,

Ik was al bang dat ik genaaid was met dat blok welke ik kocht "voor weinig", veel moeite, geen resultaat mogelijk!
Fijn om nu zeker te weten, dat het niet werkt en niet gaat werken, dat scheelt veel moeite. Ik zal de GL-delen weer terug zetten op het blok.
Over je aanbod voor een blok moet ik nadenken, de motor-centen zijn na dit mooie avontuur alweer flink gedaald.


Groetjes van mij, Prosper

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 okt. 2010 14:07 
Mocht je vragen hebben, bellen kan altijd, tevens mialen naar: marcobecker@zonnet.nl

Marco Becker
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
0321 312336
06 58842273

Kijk voor meer info op onderstaande linken.

Groetjes Marco,.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver prosper

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 okt. 2010 22:25 
iedereen bedankt voor het aanbod, advies en andere hulp in deze.
Ik ben blij te kunnen zeggen, dat ik weer zeer spoedig zal rijden.
Ik heb nu wel een GL blok over. Zal ik die hier aanbieden of bij vraag en aanbod?
Tja...... Wie wil...??

Tnx allemaal,

Schrijver prosper

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 okt. 2010 13:02 
Goed nieuws!!

Ik heb een complete en rijdende CX overgenomen voor weinig en opgehaald in Ede.
Ik rij weer en heb gelijk zin om mijn andere blok te demonteren en er aan te werken. Ik ben dus voorlopig nog druk.
Bedankt voor al het aanbod allemaal.

Groet van mij, Prosper.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 okt. 2010 15:48 
Mbt het GL blok heb ik je reeds eerder, namelijk op 14 oktober, een PB gestuurd.
Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gl blok onder een CX500?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven