Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balanspot vraag

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 okt. 2010 18:05 | Aangepast door: Orm 
De balanspot van mijn GL650 D2 lijkt meer op gatenkaas dan op een uitlaat met bijbehorend sportief geluid.

Er moet dus een nieuwe komen en die zijn niet te vinden.

Nu heeft Roukema een balanspot voor een CX500 voor € 100, maar die past niet op een pro-link uitvoering volgens hun. Er zou een hoek niet kloppen.

Dan is er nog een balanspot voor een GL500 van Jawa voor € 225. Of die past is ook maar de vraag.

Kortom:
Past een GL500 balanspot onder een GL650?
Is een CX500 balanspot eenvoudig passend te maken?
Of moet ik blijven zoeken naar een GL650 balanspot. En waar zijn die eventueel te koop.

Orm.
(die graag wat stiller over de weg zoeft)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2010 18:37 
Orm er is een goede raad koop een stuk uitlaat pijp voor auto`s maak twee lange stukken en verbind deze vanaf de voorste uitlaat bocht naar de demper en dan rijd je weer geluid loos rond het kost je nog vier uitlaatpijp klemmen en koop bij een doe het zelf winkel een spuitbus met hitte bestendige zwarte kachel lak 650graaden groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 okt. 2010 13:17 
Beste Orm,

De Balans pot van een GL650 is iets anders dan die van een CX500 of GL500.
Toch is de balans pot te gebruiken, alleen de montage gaten van de zij schildjes komen dus niet over één. Ook dit porbleem is weer op te lossen door er domweg moertjes op te lassen.
Daarnaast kan er een porbleem onstaan met de twee montage oren die naar achteren lopen richting de midden bok. Deze moeten waarschijnlijk verwijderd worden, of aangepast worden.

Dan de prijsen van de balans dempers. Ik heb de CX500 en CX500E gewoon op voorraad liggen. Elk voor 90 euro per stuk. Nieuw, dezelfde als van roukuma. Daarnaast heb ik ook 2e hands dempers liggen. Mischien zit hier een passende tussen. Mocht intrese hebben, wil ik wel eens proberen om een dergelijke nieuwe tussen demper bij jouw op de GL650 bouwen. Dan weet ik ook gelijk welke problemen zich voor doen.

Voor meer info, bekijk onderstaande linken,
Kijk ook op silverwingclub.nl

Met vriendelijke groet Marco Becker
Marco Becker
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver vermecor
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2010 13:55 
Hoi Orm,
Op 2ehands.be staat een nieuwe balanspot voor een GL te koop voor 50 euro. Wel in Belgie afhalen of verzendkosten betalen dus.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 okt. 2010 12:17 
Dank voor de informatie. Ik ga dus voor de CX500 demper van Roukema en proberen die passend te maken. De huidige demper hangt er ook los tussen en zit alleen aan de uitlaatbochten en dempers vast. Niet aan blok of frame. Als e.e.a. eronder zit laat ik hier nog weten wat er aangepast moest worden.

Orm.

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 okt. 2010 18:44 
WAcht, stop,
ik heb er nog één. Ik weet niet of dat de goede voor jou is, maar hij is iig anders dan op mijn cx500

Wil je foto's?

Schrijver Orm
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 okt. 2010 08:55 
Helaas al besteld. Wel goed bewaren, er is vast nog wel iemand anders op zoek.

Orm.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 nov. 2010 12:09 
Box zit ertussen. Voorste schroef beugels voor de hitteschildjes eraf geslepen en meer naar voren er weer aan gelast. Het lijkt wel of de box iets korter is in de lengte, dus 1 aansluiting niet geheel dicht gekregen. Verder hangt de box er 'los' tussen, dus niet vast aan blok of frame.

Orm.

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 nov. 2010 12:34 
een brede uitlaatklem eromheen met silicone kit eronder kan je nog aardig dicht mee krijgen..

dat de box los hangt is geen probleem, ik rijd de laatste 30.000 km al met los hangende balanspot.

je kan iig weer rijden! (was mooi weer gister en vandaag)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balanspot vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven