Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX500C KLaar met waterseal nu nog inhouden.....

 
Schrijver misah
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 okt. 2010 21:23 | Aangepast door: misah 
all,
ik heb helemaal na tevredenheid mijn cx500c defect gekocht en waterseal vervangen. het enige wat me echt tegenviel, en wat ik vind prutsen is de Oring om de waterstang die van de waterpomp naar de radiator loopt.. dat rubbertje schoot er iedere keer tussen..

nu vandaag de eerste 100km gereden .. dat doet ie dus prima maar.

drie keer bij starten een harde knal... daarna gewoon lekker lopen..
met wat doortrekken boven die 7000 toeren houd hij echt in... en das balen.

ik dacht in eerste instantie aan de carbs met half verstopte sproeiers (had ik op een africatwin ook) maar na logisch denken zover ik dat kan denk ik toch aan de CDI/spoelen.

tja, die 3e harde knallen met starten, daarna het inhouden en af en toe wel doortrekken,,,

tja, meten kan ik met mijn mts electronica opleiding haha maar is gewoon uitwisselen van de CDI het gemakkelijkst?
iemand in tilburg omgeving??

dan kan ik gewoon er een aanschaffen als het dat is..

ik hoor graag jullie ideeen... wat is het een leuk machientje he

groeten

marty
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 okt. 2010 22:18 
Kan ook nog aan de bougies liggen. De weerstanden in de bougiedoppen kunnen ook nog problemen geven. Voorzichtig openen en de weerstanden vervangen door balpenveertjes.
Als dit niet werkt heb ik na het weekendje Villa Löwenherz wel tijd om m'n lichtje te laten schijnen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 okt. 2010 09:49 | Aangepast door: marcobecker 
Knallen tijdens het starten is bijna altijd te wijten aan natte bougies.
Dus, maak de bougies schoon, of vervang deze.
Dan de weerstenden in de bougie doppen verwijderen, dit kan de oorzaak zijn van het inhouden op de 7000 toeren.

Gaat het niet over, dan een CDI wissel uitvoeren. Gaat het dan nog niet over, dan is het de dynamo die niet genoeg spanning leverd.

Uit ervaring kan ik nu het verschil horen of de dynamo goed is, of slecht is. Tijdens stationer toeren tal een bougie dop los trekken. Pas op, houd met je andere hand geen motorfiets delen vast. Je moet dan een vonk horen over schieten. Het moet lekker horen spetteren. In sommige gevallen kun je een vonk van wel 1 tot 2 cm trekken. Hoor je niks, en voel je ook niks, en is er met moeite een vonk op de bougie, dan is het de dynamo. Deze is dan al aan het stuk gaan.

Probeer eerst de cdi unit te wisselen.
WIe kan hem helpen daar in zijn woonplaats, meld je even bij hem, en doe de test.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver misah
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2010 12:35 
mmm, jongens ben nog niet helemaal blij. ik heb zie een topic hierover de weerstanden uit de boegiedoppen vervangen en schoongemaakt. is is nu prima, mogelijk als het kan vervang ik de bougiekabels ook nog. ik heb volgens bij zwarte bobines en moet nu de tank weer verwijderen om te kijken of die verwijderbaar zijn.
maar na een paar ritjes is het nog niet helemaal ok. als de motor warmer word en in zal de stator bij warme motor nog doormeten dan slaat hij af bij stoplichten en is moeoijk startbaar.
mmm, dus ben nog niet helemaal blij
morgen de membranen in de carbs eens bekijken en eventueel behoefte aan een CDI wissel (om te proberen) die ik nietheb overigens.
tja jammer maarja hoeft ook allemaal niet zo snel he.
als er maar wel een betrouwbare motor overblijft
en dar ben ik wel van overtuigd
groeten
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver misah
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 jan. 2011 10:06 
nou, hehe,

gisteren hebben we dan toch de dynamo via marco becker aangeschaft (zelf gewikkeld durfde ik niet te plaatsten, wordt later project) in het blok geplaatst en totaal alles weer in elkaar gemonteerd.... water en olie erin en een prachtige snelle start ... daarna proefrit in beetje regen en hij is helemaal top... zelfst de lichtopbrengst lijkt hoger maarja op termijn ga je alles zien en geloven..

een blij man en nu nog de laatste reserve materiaaltjes eropmonteren...
zal nog wel plaatje opsturen, mogelijk kunnen we de showroom nr 43 (dacht ik) even updaten...
groeten
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500C KLaar met waterseal nu nog inhouden.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven