Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gevraagd voor een statortest t-> reserve CDI unit

 
Schrijver misah
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2010 13:04 
hoi,
heeft iemand in de omgeving tilburg een CDI te leen die ik in het weekend kan gebruiken voor een CDI test?

groeten
marty
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2010 14:41 | Aangepast door: jost 
Hoi Marty,
Geen probleem, sloop er wel ff een uit.
gr. Joost

Zie pb
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver misah
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 okt. 2010 17:50 
hey met joost heb ik een afspraak voor CDI wissel -> topvent

toch even graag advies voor het volgende onderzoekjes van vandaag

ik heb de bougiedoppen definitief in elkaar gezet met koperen stift (m5 van de hornbach) Ik heb ze iets langer gehouden als de weerstand zodat de veer, die ik ook nog geborsteld heb, met de staalborstel iets strakker en meer op spanning erin zit.

Dit lijkt nu goed, heb ook bougiekabel gekocht maar weet niet zeker of ik op zwarte bobine's de bougiekabel eruit kan draaien. -> weet iemand dat??

Nu na vandaag heb ik nog het volgende probleem, zelf twijfel ik of het wel de stator is. CDI test is nog niet geweest !

Als de motor koud is doet ie het prima, na 20 min rijden houd ie in (OF IS HET OP 1 CYLINDER LOPEN??) boven de 6500 toeren. Als ik echter beheerst en langzaam (gelijk met toerental het gas verder open draai, gaat het wel goed en loopt ie gewoon het hele toerenbereik

- dus verdenk ik ook de carbs, maarja in combinatie met warm???
- zal ook de bougie's die vervangen zijn door de vorige eigenaar nog eens op type checken. zien er goed uit trouwens.
- de membraam van 1 carb gecheckt, krijgt een paar lichte vouwtjes maar is ook nog dicht volgens mij,

hieronder de waarden van de stator in koude en warme toestand.

Wire colour Resistance(Ohms)

White to Blue 77-95- koud 72, warm 88 ohm
Green to White 387-473- koud 299, warm 353 ohm
Orange to Green 95-116 - koud 120, warm 141 ohm
Light Blue to Green 95-116- koud 120, warm 141 ohm.
Orange/Red to Green 81-99, koud 99, warm 116 ohm
Light Blue/Red to green 81-98, koud 99 warm 116 ohm.

Note some resistance checks stators are 315/385 ohms for the White to Blue.Also some of the readings
can be a little out and still function ok.


graag jullie ideeen.... groeten en nog fijn weekend.
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 okt. 2010 20:09 | Aangepast door: Hansv 
Op mijn Bah'Kup, inmiddels in andere handen overgegaan, heb ik ook zoiets gehad. Alleen was daar de storing geheel 'text-book' bij 5500 tpm. Ook daar kon ik met voorzichtig gas bijgeven, met erg veel beleid, het toerental op laten lopen tot boven die waarden.
Oorzaak: Stator falen. White wire Fix hielp ook niets, dus jammer maar helaas.
Ignitech CDI besteld, en geplaatst. En vanaf dat moment nergens meer zorgen over.
De nieuwe eigenaar is er ook prima over te spreken.

De waarden op Wit naar Blauw zijn OK, maar Wit naar Groen is niet in orde.
De waarden op Oranje-Groen, LichtBlauw-Groen zou ik me niet teveel aan storen, even als de afwijking op Oranje/Rood-Groen en LichtBlauw/Rood-Groen.

Heeft iemand een Ignitech voor Misah te leen?

Harmony,
Hans.
(heeft geen Ignitech op de Rode Rakker)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jos blezer
Gast 
#5 | Geplaatst: 31 okt. 2010 11:47 
Hallo Marty,

probleem klink mij erg bekent in de oren, heb zelfde gehad maand of zo geleden.

Ik kan je het advies van Hans aanbevelen om een ignitech cdi uit te proberen.
Als je ergeen kunt lenen bij je in de buurt, heb ik nog een reserve liggen in het zuiden.( hoeselt belgie 12km van Maastricht.) moeten we alleen iets regelen voor transport of zo. ik hoor het wel.

groeten Jos.

Schrijver misah
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 nov. 2010 18:54 
hey een update,
vanmiddag bij joost een reserve CDI opgehaald

zojuist nog gemonteerd en proefritje.. gemaakt.... tja vol goede moed tegen beter weten in... na 15 min..... fout fout....

dus nog even de bougie bekijken maar eigenlijk gewoon, stator of igni kopen
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gevraagd voor een statortest t-> reserve CDI unit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven