Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

sludge

 
Schrijver tjeerdsma
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 sept. 2003 15:48 
zo nu en dan ligt er onder mijn cx 500c een klein beetje sludge 1 a 2 cc
ik kijk sinds ik dit ontdekt heb regelmatig of er ook sludge aan de olie peil stok zit, maar dat is niet zo.ik rijd veel korte stukjes van ogeveer 10km.is dit een normaal verschijnsel of moet ik ergens een oorzaak opsporen.
de sludge komt uit een slang onder het motor blok.
Sjaak

Schrijver RenePool
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 sept. 2003 22:20 
Hoi,

Deze smurrie komt uit je carterontluchting.
Vanwege het feit dat je zuigers heen en weer gaan, komen er drukverschillen in je motorblok. Dit drukverschil moet weg en daarvoor is een doorgang gecreerd naar je luchtfilterhuis. Onder aan je luchtfiltehuis is een slangetje gemaakt, zodat het eventueel olie die meekomt, via de bodem van je luchtfilterhuis naar buiten kan druipen.
Eigenlijk hoort deze slang dicht te zitten met een dopje en hoor je het bij de beurtjes te legen. Dat is beter voor het milieu.

René

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 sept. 2003 07:42 
of je seal is kapot of je koppakking.
koelwater in olie heet dat.

gr marc

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2003 23:41 | Aangepast door: Ray 
Hmm, hij schrijft dat ie alleen korte ritten doet, dus dat zou gewoon condens moeten zijn dat zich in het blok vormt bij dat soort ritten. Flinke lange ritten maken helpt dan vaak afdoende.
Groeten
Ray (die alle elpees heeft van Sister Sludge)

Schrijver tmoons
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2004 15:15 
ik heb ook olie uit dat buisje (geen sludge) maar waarkomt die olie vandaan en is dat schadelijk?

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 sludge

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven