Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI ombouwen naar Transistor onsteking

 
Schrijver misah
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 nov. 2010 21:34 | Aangepast door: misah 
hoi,
ik heb even op het woord transistor gezocht om meer te weten te komen over transistor onsteking op een CX(500c).

ik heb al in andere artikelen aangegeven dat ik op dit moment uitgekomen ben op alleen nog statorproblemen en zit nu te zoeken hoe verder.
via clublid kan ik nw igni overnemen en kan ook nw stator kopen.-> dat is duidelijk maar....

Voor de hobby (en mogelijk kosten) ben ik geinteresseerd om mogelijk om te bouwen naar transistoronsteking van meestal in GL gebruikte ontsteking.

- kan iemand aangeven of dit mogelijk is? wordt toch winterproject
- wat heb ik dan precies nodig heb,
- heeft iemand dit liggen die het voor weinig aan me wil overdoen?
- is dit aan te bevelen? de inspanning is geen probleem maar moet beetje normaal gaan functioneren....
-volgens mij staat er nergens een artikel maar??

heb sterke electronische achtergrond dit moet lukken, maar nogmaals heb nog niet alle componenten op een rij die vervangen moeten worden.. is het zoiets als , -> complete achterkant, carteronluchting??, stukje bekabeling. natuurlijk transistor modules...
alleen maar aantrekkelijk denk ik als er interessant aan te komen is ???

groeten

marty
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 nov. 2010 22:14 | Aangepast door: brinkcx 
Hoi Marty,

't is flink wat bekabeling en ook de bobines heb je nodig. Dan kost 't ook nog wat kleinigheden als pakkingen, olie, wat o-ringen koelvloeistof en zo. En je moet een achterdeksel hebben voor TDI en handmatige kettingspanner, niet TDI+automatische. En als je toch de boel open hebt misschien gelijk maar een nieuw kettinkje en zo ... Kan aardig oplopen met de Euri.

Als de nokkenasketting nog (behoorlijk) goed is en je kan voor schappelijke prijs met een Ignitech weer vooruit moet je dat beter doen lijkt me. Die Igni kan je ook weer verkopen als dat 't probleem niet is of het helemaal misgaat.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jos blezer
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2010 15:40 | Aangepast door: jos blezer 
hallo Marty.

Ik dacht dat laatst jimi een soort gelijk punt had. En "De Marco" hier over enige uitleg gaf. Kijk onder techniek welke onstekking en stator ? dag ik????

Groeten Jos.

P.S.
Het moet trouwens zijn welke ignitech en welke stator? van jimi

En anders contact opnemen met Marco Becker.

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2010 15:45 
Klopt was poosje geleden ook aan de orde.

Marco opperde daarin dat het voor bijvoorbeeld iemand met dakarwens een uitkomst kon zijn omdat er minder storingen in transistor zitten, en het per cilinder apart aangestuurt word en ze (bijna) nooit tegelijk de geest geven.

op het technische vlak werd er daar niet in gegaan.

wat beterefd kosten is het zoals Frans al zegt, niet de meest goedkope oplossing.

maar als je alles een beetje schappelijk geprijsd op de kop kan tikken, is het vooral veel werk.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2010 09:51 
Als men hier meer over wil weten, dan mailen naar: marcobecker@zonnet.nl

Bellen mag ook, maar momenteel ben ik erg moeilijk berijkbaar. Ik neem de telefoon eigenlijk alleen nog maar op als het mij uitkomt.
En als ik met een sleutelklus van een ander bezig ben, dan laat ik me op dit moment al helemaal niet storen.
Sorry voor deze instelling, maar ik heb het nog steeds erg druk door de kleine van 10 weken oud, en met de vrouw gaat ook niet alles naar wens.

Mailen gaat vrij goed. Kun je dus proberen.

Groetjes Marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver misah
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 nov. 2010 20:05 
hoi

vandaag is de stator definitief overleden.... ik had van Frans een cDI geleend en nog nieuwe Denso bougies gekocht (leek iets beter) en toen het probleem bleef, de afstand naar ,4 gebracht.

nou na een leuk ritje de zon scheen bleek ik met motormaat Ben (jammer dat ie bmw rijd) steken op de hoofdkruising in Udenhout.

zo dood als een pier en geen vonk meer. Na afkoelen en eigen CDI monteren(maakte niks uit denk ik) liep ie weer..

Nu moet ik echter eerst sleutelmaat Ben introduceren.. hij is nl gepikeerd dat ik hier op het forum allemaal mooie verhalen type maar niks over zijn capaciteiten van koffie zetten, met koek aanleveren, en nu al 2 keer het blok mee opengemaakt en teruggehangen. wat een topvent die vent. (zo goed Ben?)

Tja, ondanks dat ik al iets geregeld heb met een stator denk ik toch een Igni te kopen.. heb een adresje gevonden voor 125 EUR en ga dat maar doen... nu is het nl Udenhoud (20km) we kregen hem uiteindelijk aan de gang, straks zit ik in de Eifel... want dat is waar we graag komen...

tot zover....

groeten en nog fijn weekend.
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver Tiberion
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 nov. 2010 09:47 
Goedemorgen Misah ?,

Eindelijk de knoop doorgehakt lees ik.
Je mag inderdaad die koffie zettende, vulkoek etende, en wellicht ook bierdrinkende Ben wel dankbaar zijn. Alleen snap ik het volgende niet je schrijft dat je het jammer vind dat hij BMW rijdt, maar nu lees ik toch in je handtekening dat jij dat ook doet namelijk op een BMW GS .

Mmmm... doet me denken aan Pot, ketel en verwijten. .

Gr.

Schrijver misah
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 nov. 2010 10:54 
hey goedemorgen,
vroeg wakker zie ik..... ben net aan mijn 2e bak koffie begonnen...
ik plaag ben wel een beetje... ik moet nl ook trots op hem zijn.... door ons gesleutel kreeg ik gisteren de opmerking dat een 650 E toch ook een leuke machine was ... dus toetredend lid in wording...

en ja hoor, geen geheim ik heb een bmw gs1200... een beer van een motor zelfs in mijn ogen met karakter/ballen... maar ja sleutelen is moeilijker aan bmw.. en liever ook niet ivm kosten

neenee, aan die cx sleutelen als 25 jaar geleden dat is vertrouwd... kan alles (veel) blindelijks vinden.... hahah

tja heb echt door al die jaren altijd beetje op forum zitten snuffelen maar dan nu ook daadwerkelijk een cx..

ben benieuwd of zh-71-94 nog ergens rondrijd... daar kan ik een boek over schrijven...

groeten

marty (misah staat voor de eerste letten van mijn v+kids)
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Schrijver misah
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 nov. 2010 11:04 
ps. marco heeft me een mail gestuurd met waar ik allemaal aan moet denken om een cx van cdi naar transistor om te bouwen... incl een aanbod van kosten... volgens mij buiten gratis krijgen erg netjes. (bedankt marco) denk dat ik dat bij de volgende cx moet doen..

maar ik ga dan wel erg van orgineel af en begrijp ik ook dat zelfs de distributiekettingspanner moet worden vervangen.....

dus denk ik ook met grotere tochten dat de gemakkelijkste ingreep een Igni is.. ook betrouwbaar ivm ritten naar het buitenland.

originele stators krijg ik na mijn rondvraag aangeboden van leden, maar gisteren toen mijn vonk helemaal weg was in udenhout, is het toch wel afzien om de bike naar huis te krijgen.,.. dat moet je niet teveel krijgen zeg maar.

dus tot zover weer
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc) mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI ombouwen naar Transistor onsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven