Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

klokje, echt Japans?

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 10 nov. 2010 20:25 
@ Cosmar, ben jij een dominee dan ?


Ik denk dat de rose draad dient worden aangesloten op de ( Japanse )console waar ook de lampjes van groot licht, en neutraal in zitten, op de plaats van ons olie lampje. Bij overschrijding van de maximum snelheid van 80 km/h gaat daar een roodlampje branden met daarop de tekst " Pas op, rij langzamer ". ( maar dan in het Japans. Het verstoppen van een lampje in een meter, zonder dat je daarbij de mogelijkheid hebt , deze te wisselen als die kapot gaat , is redelijk onzinnig.

Gr. Luc

ps. 12 volt erop zetten en dan met de accuboor 80km/h gaan simuleren lijkt me in dat geval niet wenselijk, Zou wel kunnen als je daar ook een lampje tussen zet.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 10 nov. 2010 21:33 
En hij staat niet meer op 00000,0 ! En dat is ook zonde (ik ben geen dominee)

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 10 nov. 2010 22:06 
@Luc,

da's een goede gedachte, zo had ik 't nog niet bekeken!

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 11 nov. 2010 18:01 
Precies als op het werk. iedereeen denkt te ver door (kiss).

Jan heeft het over het verwijderen van de 2 schroeven, niet de 2 bouten. Met de 2 schroeven los zul je in het binnenwerk de lamp kunnen vervangen.
Het dopje is niet bedoeld om een lampje in te bouwen maar een inspectie gat.

De wijzerplaat moet verlicht worden dus de enige mogelijkheid van de draden is de verlichting.

Op alle electrische schema's vind ik de bekabeling terug voor de verlichting van de teller, zelfs bij mijn motor uit '71 met enkel een dynamo en geen accu.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 11 nov. 2010 20:11 
Hey Cosmar,

Dus toch een dominee !

Hij, Brinkcx, had er, zonder resultaat, al 12 volt op gezet. Wat jij een inspectiegaatje noemt is bedoeld voor een plug met fitting, lampje EN draden.
Zoals ook bij op jouw fiets mag ik aannemen.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver beinhart

Bestuur 
#21 | Geplaatst: 11 nov. 2010 23:21 
hee cosmar,

hoezo het laatste woord? je krijgt toch steeds weer reactie erna

zonder tellerverlichting mag je niet rijden? dat lampje van mijn ratje is al jaren kapot en ik rij ook nogsteeds rond. heb sinds vechta wel en ratbike oplossing he..

en of je altijd gelijk heb dat weet ik niet, maar ik doe bij de meeste mensen toch gewoon ja knikken en lachen das het veiligste

groetjes werner (mijn vriendin heeft altijd gelijk!!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 12 nov. 2010 11:42 
Amen
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 17 nov. 2010 23:28 
update : met een boormachientje kom je niet verder zo'n 40 km/uur of zo, dus nog niks wijzer.

wordt vervolgd,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 18 nov. 2010 08:46 
Hoi Frans,

Nog een klusje erbij lees ik:

Boormachine opvoeren !!

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 klokje, echt Japans?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven