Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Silverwing-Windscreen

 
Schrijver Guernica
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 sept. 2003 17:56 
Help.... beste lotgenoten,
Mijn Polycarbonaat windscreen (GL 500 -Silverwing) is bijna ondoorzichtbaar. Poetsen met 'commandant' poetsmiddel helpt weinig, ik probeerde het al met 'cockpit' poetsmiddel, ik volgde de raad van Terry om het met tandpasta te proberen (het ruikt wel parelwit fris dan.... maar ook niet echt schitterend als resultaat - verkeerde merk misschien? - loop ik ondertussen met lelijke tanden, tandpasta nl op...) het lukt niet om door het windscherm te kijken en de putten in het wegdek te zien, met alle gevolgen vandien. Je zou er je tanden van kwijtgeraken...
Weet iemand waar ik, liefst in Vlaanderen, goedkoop aan een nieuw windscherm geraak? Het zou mijn blik op de wereld danig vernaderen.

Thx,
Daniël

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 14 sept. 2003 18:13 
Op het wereld wijde web vond ik deze tip:
Hoe maak ik mijn scherm weer als nieuw?

Deze remedie werkt in ieder geval op vele soorten doorzichtig plasic (reeds vele malen op mijn eigen horloge (!!!) toegepast dus ik weet zeker dat het werkt.

Demonteer de ruit.
Waterproof schuurpapier. Niet te grof natuurlijk, anders maak je het alleen maar erger. Beginnen met 400 of fijner.
De ruit wordt nu melk wit en ondoorzichtig. Niet schrikken hoort zo. De bedoeling is dat de scherpe randjes van de bestaande krassen worden weg gepolijst.
NAT SCHUREN EN NIET TEVEEL DRUKKEN, anders krijg je diepe krassen.
Na polijsten met fijner papier. Fijner dan 600 heeft geen zin omdat het papier te snel (voor ons doel) bot wordt.
En nu de grote truuk... Na poetsen met koperpoets (die van je moeder ja)
Nu wordt de ruit weer doorzichtig.
Heb je een lexaanruit? Zorg ervoor dat er geen koperpoets achterblijft, want die maakt de ruit bros.
Ben benieuwd of het werkt!
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 sept. 2003 22:52 
koperpoets werkt mijn windscreen van mijn gl er mee gedaan ,kan weer er door kijken en dat was wel een verademing [het volgende gedaan,sponsje met amoniak er mee schoongemaakt daarna goed met water afgespoeld droog gemaakt en gaan poetsen met brasso koperpoets van boven naar beneden en van links naar rechts ongeveer een kwartier,wel drukken en rond-draaien,laten drogen en uitgepoetst weer met water schoon gemaakt en met een thee doek opgevreven
en zie daar ik kan er weer door heen kijken wat een verademing je kop niet meer er boven uit te moeten steken om wat te moeten zien waar de weg is

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 sept. 2003 19:06 
Bedankt Marcel en ouwe-jan,

Ik probeer de tips uit en hou jullie (en iedereen dus) op de hoogte.

Daniël, (wiens kijk op de wereld momenteel vrij eng wordt...)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Silverwing-Windscreen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven