Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ook ik ben aan de beurt voor de waterpompkeering

 
 
Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Peter1
Gast 
#31 | Geplaatst: 11 maart 2011 11:00 
@JiMi:PBtje sturen lukte niet ivm een TEMPLATE ERROR(op de site?), dus dan maar even zo :
Middag

Ik heb nog tot de eerste week van april dat ik daarna een eerste groepsrit heb waar ik graag aan wil deelnemen. Mocht voor die tijd de keerring niet binnen zijn, moet ik helaas elders bestellen.
Ik doe het liever bij jou gezien de kosten, maar je staat buiten de afleverdatum(alle begrip daarvoor natuurlijk )

M.a.w. ik heb nog even geduld

grts.

Schrijver toto

Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 11 maart 2011 18:22 
Of ff Teto mailen. want misschien zit 't mee en ligt er nog 1 in HHW
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 11 maart 2011 18:39 
@Peter: ik heb twee PM's van je ontvangen. Het werkt dus wel. Ik kreeg er ook een template error bij. Zo maar, gratis en voor niks
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#34 | Geplaatst: 11 maart 2011 18:46 
Mailtje ontvangen en beantwoord
@toto: het heeft nog geen haast. Ik wacht de afgesproken data met JiMi af

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 11 maart 2011 18:53 
Toch handig, zo'n forum. Je kunt er mooi in kwijt dat je een email hebt verstuurd om te vertellen dat je een PM hebt verstuurd. Of zoiets....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#36 | Geplaatst: 11 maart 2011 20:23 

Schrijver Peter1
Gast 
#37 | Geplaatst: 15 april 2011 14:02 
Alles ligt klaar....


Fuk...vergeten een homemade pers te maken...sjongejonge wat ben ik toch unne oetl*l

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 15 april 2011 17:01 
Aiii, da's jammer. Gaat er weer een zonnige klusdag aan je neus voorbij

Even over de Hylomar: smeer dat spul liever op de waaier en het achterdeksel, dan op de seals. Dat geldt met name voor de seal die in de waaier gaat. Als je daar de Hylomar op de seal zou smeren en in de waaier perst, dan pers je de hylomar er grotendeels ook weer uit, en dat spul komt dan bovenop je keramische ring terecht. Moet je dat weer wegpoetsen enzo. Ik heb gemerkt dat het sowieso geen overbodige luxe is om een schone doek met wat wasbenzine erbij te hebben, want een beetje blauwe aanslag op de keramische ring krijg je toch. Of was dat het gevolg van mijn eigen onkunde??
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#39 | Geplaatst: 15 april 2011 18:41 
Ben bezig geweest, maar moet toegeven.....met het blok er in is gewoon te krap werken...voor mij althans.
Heb geprobeerd met een zelfbouwpers, maar nee...dat werkt niet iig niet voor mij.
Ik ben nu bezig het blok er onder uit te halen.
Deze is nu nog bezig met de laatste restjes olie er uit te gooien en dan kunnen de ophangbouten ook weer los.

Kan ik ook meteen de nodige keerringen vervangen nu ik er toch bij kan.

Ik heb het iig geprobeerd .

@JiMi: ja zo heb ik de seal in de waaier gezet
Verder had/heb ik alles klaar liggen(lang leve die grote rol poetsdoek van de LIDL )

Schrijver Peter1
Gast 
#40 | Geplaatst: 15 april 2011 18:45 
o o o o o en wat is het lekker weer

Schrijver Peter1
Gast 
#41 | Geplaatst: 15 april 2011 18:46 
@JiMi: je had het in de mail over " En de twee O-ringen voor het watercircuit?"
Welke bedoel je?
En de keerring achter de schakelpook zal ook wel eenvoudig zijn deze te vervangen neem ik aan?

O, wat is het lang geleden dat ik aan een blok heb gewerkt

Schrijver Peter1
Gast 
#42 | Geplaatst: 15 april 2011 19:50 
Zo, viel voor een eerste keer een betje tegen..beetje maar.
Kijken wat er wel/niet los moest...en alsnog wel los moest ;)

Zo'n goede 2uur bezig geweest, maar het blok is er uit
Morgen gaat ie op de workmate met een zeiltje er over.

Sleutelen doe ik in dit geval, gelukkig buiten, want er kwamen, en dat had ik zo her en der wel gelezen, nog wat koelvloeistof uit

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 15 april 2011 20:06 
Die twee O-ringen daarmee bedoel ik nummer 14 (zie tekening). Je hebt ook nummer 2 nodig en ook een O-ring voor de waterpijp. Keerringen zijn eenvoudig te vervangen. Als je maar weet waar je mee bezig bent. De oliekeerring achter de waterpompseal moet je voorzien van een likje Hylomar. Trouwens, je zult sowieso de waterpompseal erin moeten persen met een pers. Ook al heb je het achterdeksel los. Als je dat zelf nog nooit gedaan hebt, zou ik het persoonlijk onder begeleiding van een kenner doen en niet in je eentje gaan zitten prutsen. Een tip: bereid je goed voor en werk in alle rust, dat voorkomt teleurstellingen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#44 | Geplaatst: 15 april 2011 20:18 
Gaat goed komen ;)
Moet gewoon weer even de draad oppakken.
Keerringen vervangen is idd niet zo moeilijk als je het goed doet.

De waterpompseal er in persen doe ik wel met de draadend/moer-methode.

Schrijver Peter1
Gast 
#45 | Geplaatst: 16 april 2011 06:31 
Gisteren o.a. een sleuteldagje gedaan.
Eerst geprobeerd om een reparatie te doen met het blok er in(was al aangegeven dat het niet of moeilijk ging).
Ging het ook, maar ik ben eigenwijs dus toch geprobeerd...niet goed gelukt(lag meer aan materiaaltekort).
Dus blok er onderuit gehaald om beter de waterpomp te kunnen repareren.
Als je dat doet komen er ook extra (materiaal)kosten bij als in: hij ligt nu toch open'.(keerringen, o-ringetjes(ik denk er aan om maar meten alle O-ringetjes van het gehele koelsysteem te vervangen ipv alleen de O-ringen van de waterbuis en de 2 O-ringen van het watercircuit, pakking).
Ben nog aan het twijfelen of ik de stator ook ga vervangen.
Ja en ik heb helaas geen geldboom en ook geen geld op mijn rug groeien |
;)


Er staat een halfuurtje voor om het blok uit te bouwen, maar ik ben er een kleine 2 uur mee bezig geweest :Y
Dat kan los, dat hoeft niet los....moet toch wel los..zit erg vast...etc..
Maar ik weet het iig (voor) nu *O*

Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ook ik ben aan de beurt voor de waterpompkeering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven