Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI vraagje

 
Schrijver hobbelduif
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2003 19:39 | Aangepast door: hobbelduif 
Een vraag naar de bekende weg, maar ik ben toch benieuwd of het kan.
Heeft iemand al eens geprobeerd of een cdi van een ander type Honda werkt op een CX?
Zouden ze echt niet uitwisselbaar zijn en per type zoveel van elkaar verschillen?
Heeft iemand de mogelijkheid om dit eens te proberen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2003 20:37 | Aangepast door: Floris 
Dat kleine metalen doosje houdt ons flink bezig :-) Op de Duitse, Zweedse en Amerikaanse CX site is voor zover ik weet niets bekend over uitwisselbaarheid. Wel zijn er een paar mensen bezig met het nabouwen/kopieren. Een interessant experiment aangezien meneer Honda er € 460 voor rekent.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2003 14:58 
ik heb er een paar gezien bij een motorsloop die verdacht goed geleken op die van een cx alleen de stekkers en de kleuren waren anders. Die kwamen eveneens van twee cilinder motoren. Mischien een bruikbare tip. Vraag me niet van welk type ze komen maar zijn volgens mij wel bruikbaar.
Gezien bij motorsloop WESTRA nabij St.Niklaas.

Schrijver fomoco38
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 sept. 2003 20:44 
Foutjeeeeeee... Het waren voltregelaars die ik gezien heb dus geen CDI doosjes. Het spijt me voor deze foute info.
Groetjes

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 sept. 2003 20:56 
volt regelaars, beter bekend als spanningsregelaars kun je in principe wel uitwisselen zolang de spanningen (in en uit) hetzelfde zijn. Let wel op dat er soms verschillen zijn in de stroomsterkte (amperage) die de regelaar aan kan.

Schrijver m.remmers
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:13 
Ik heb ooit toen ik nog een CX500 had zelf een CDI naagebouwd. Dit werkte prima.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 okt. 2003 23:32 
Hoi M.,

heb je daarvan voor ons nog het schema van ? Ben zeer benieuwd.


Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI vraagje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven