Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voor rem voelt apart

 
Schrijver Frank Meijer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2011 11:41 
Hallo,

Met mijn CX custom 500. Heb ik het gevoel dat ik de ene keer meer kracht heb op de voorremmen dan de andere keer. De ene keer krijg ik de hendel makkelijker ingeknepen dan de andere keer. Kan dit de voorrem cilinder zijn en is deze makkelijk te reviseren?
Blokken en schijven zijn overigens zgan en de dealer tevens heeft het volgens de dealer weinig zin om stalen leidingen erop te zetten. Wat zijn jullie gedachtes hierover? Alvast bedankt!

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2011 12:52 | Aangepast door: Peter1 
Er zou lucht in het systeem kunnen zitten.
http://www.luiemotorfiets.nl/sleutelen/remmen/ontluchten/
Wat is de reden waarom de dealer stahflexremleidingen negatief neerzet?
Qua remkracht zal ie er iig iets op vooruit gaan en de slijtage van de deze duurt veel langer dan bij rubberen leidingen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2011 13:12 
Als je de voorremmen een nieuw levenin wil blazen, dan zijn stalflex leidingen zeer zeker een goede aanrader. Het gaat er nooit op achter uit.

Dat je de ene keer meer hebt dan de andere keer, moeilijk geval.
Haal het dekseltje eens los. Waarschijnlijk is er een vacuum aanwezig. Door weers invloeden kan het zijn dat de ene keer wat meer olie terug stroomt dan de andere keer. Reden, er is onderdruk aanwezig in het olie bakje.

Wat ik mis in het verhaal is of je bij elke keer remmen dit probleem hebt, of alleen bij langere tussen pozen.
Als blijkt dat na een paar keer pompen het wel goed is, en na verloop van een uur of twee het weer slecht is, dan zou daar het probleem kunnen zijn.

Het uit elkaar halen van de cilinder levert altijd een probleem op. Het bescherm rubbertje maak je altijd kapot. Dus dan zal je alles moeten vervangen. Onder het rubber zit een cir clip, deze los halen, en dan komt de hele cilinder naar buiten zetten.

Deze setjes zijn te koop imitatie en origineel van ongeveer 30 euro op lopend tot 70 euro. Tot nu toe heeft het bij mij altijd gewerkt dat in vreemde gevallen, vaak toch daar het probleem zat.

Ik kan niet zo zeggen welke jij hebt, daar zal je dan wat aandacht aan moeten besteden. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact met me op, ik heb vermoedelijk het juiste wel op voorraad liggen.
Groetjes marco.


marcobecker@zonnet.nl
en lees hier onder staande link van de achterrem CX500E ook eens door.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2011 21:57 
Het kan zijn dat je remschijven krom zijn.
Als het bv is als je het wiel een kwart draait is het dan steeds afwisselend wel niet wel niet ?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 maart 2011 10:21 
Ja die stomme o.j. heeft hier een idee voor jullie
Om de Twee jaar de Remolie vernieuwen dus alles wat er in zit gebruik hier voor Dot 4 en niet hoger
De deksel als je deze demonteerd zitten er aan de zijkant twee viekantjes uit de deksel geslepen Dus waar de rubberen membraam afgeloten word dit is voor de ontluchting van het rubberen membraam die in de olie nivo word geplaats dit is als de remblokjes slijten de hoeveelheid olie dan bij de remcylinders bij gevult moet worden en ook bij themperatuur verschil de druk er uit kan dus zorg dat de twee vierkante openningen open zijn
groeten van de domme o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 maart 2011 10:40 
je kan wel hoger gebruiken dan dot 4, Dot 3, 4 en 5.1 zijn hetzelfde en kan je mengen. dot 5 niet (moet echt 5.1 zijn)
maar het beste (en meest voorhanden) is dot 3 en 4

maar idd remolie vervangen, stalen leidingen doe ik bij al mijn motoren meteen, veel fijner. en je kan ook de klauwen eraf halen, alles schoonmaken/gangbaar maken en indien nodig remcilinders reviseren (rubbers e.d.)

rempomprevisie is btw ook supersimpel en niet duur (oude spul eruit nieuwe erin) dus ik zou alles meteen aanpakken!

succes!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Frank Meijer
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 maart 2011 22:27 
Hallo,

Om bij de eerste vraag te beginnen: De reden was dat hij vertelde dat de remmen directer worden en ze niet meer remkracht opleverde en vertelde dat ze zoals ze nu aanvoelen voldoende druk geeft. Zelf vond ik het apart dat hij het niet adviseerde, als ik op internet terug lees dan lees ik bijna alleen maar positieve verhalen.

De tweede vraag:
Na een paar keer pompen doen ze het goed. Het komt af en toe wel voor dat het directer aanvoelt. Zelf weet ik niet wat ik kan verwachten van een cx500 op rem vermogen. Misschien remt hij wel goed maar vind ik het niet goed genoeg.
Ik ga even het dekseltje voorzichtig los halen (schijnt snel te kunnen breken) en kijken of het verbeterd.

Remschijven zijn niet krom, en de vloeistof is vorig jaar vervangen plus ontlucht.

Bedankt in ieder geval voor het advies. Ik gaat het een en ander uitproberen en jullie horen het resultaat.

Gr Frank

Schrijver Frank Meijer
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 april 2011 17:47 
Ik ben eruit. Een kennis van mij die ook een cx heeft, heeft erop gereden en vertelde mij dat hij goed remde.

Voor mij remt hij goed maar kan altijd beter zeg ik. Toch maar overwegen om stalen remleidingen te nemen.

Gr Frank

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 april 2011 18:10 
het blijft natuurlijk speelgoed van 30 jaar oud^^

stahlflex remleidingen zetten niet uit zoals (oude) rubber leidingen. hierdoor komt de kracht die je met remhendel levert volledig aan bij de remklauw.

om echt verbetering van remmen te krijgen moet je gaan denken aan vervangen van remklauw en schijf, van een bol'dor schijn je 1 op 1 over te kunnen zetten.

heb hier zelf nog geen ervaring mee.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voor rem voelt apart

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven