Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX on Fire; technisch vraagje nr1

 
Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 sept. 2003 22:39 
Beste mensen,
Ik kan inmiddels aan de nog missende kabel komen die van het blok (stator) naar de rest van de electrische installtie loopt, dus dat is fijn. Echter, degene die hem nu heeft, vertelt me dat de kabel in de stator gegoten zit en niet gestekkerd is. Waardoor je hem niet onbeschadigd los krijgt. Ik heb het zelf nog nooit bekeken, maar als ik het goed berijp moet je de kabel van de stator losknippen, of de stator raakt beschadigd waardoor ie opnieuw gewikkeld moet worden.
Klopt deze redenering, of is op een of ander manier de stator en de kabel toch in zijn geheel onbeschadigd los te halen?
Heel graag jullie advies en inzichten!
Alvast bedankt,
Ray(die hoopt op een makkelijke oplossing)

Schrijver RenePool
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2003 23:09 
Dat klopt, de draden zitten vast aan de dynamo en kunnen niet losghaald worden van de dynamo.
Knippen en weer vastsolderen is dus een optie.
Of een nieuwe dynamo natuurlijk.

René

Schrijver mudje
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 sept. 2003 21:32 
Ray,

Kun je de draadboom net buiten het motorblok afknippen en daar de andere draadboom (ook afgeknipt) op solderen met krimpkous isolerren en inbinden met tape ? of is dat te simpel gedacht met mijn boerenverstand?

Reimer

Schrijver RenePool
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 sept. 2003 21:44 
Hoi Reimer,

Dat is precies wat ik ook suggereerde.

Groetjes,

René

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 sept. 2003 19:07 
kijk eens op marktplaats bij honda onderdelen daar heeft er een sinds 21-9 onderdelen op staan van een gesloopte cx me een gl motor, daar zal toch ook wel wat van over te plaatsen zijn

Schrijver frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 sept. 2003 09:27 
Hallo mensen,

Intussen heb ik van Ray de foto's en zijn verhaal toegezonden gekregen, deze staan reeds op de site. Kijk maar eens onder 'Alles over CX en GL' onder 'Verhalen'.

Nogmaals, sterkte Ray!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX on Fire; technisch vraagje nr1

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven