Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wat zou jij veranderd willen zien aan je motorfiet

 
Schrijver fomoco38
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2003 20:01 
wat zou jij veranderd willen zien aan je motorfiets?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2003 20:41 
Ik ben bezig een CX500C op te knappen. Als geld geen rol zou spelen ? : poedercoaten, blok stralen en lakken, veel opnieuw laten verchromen, 21 liter tank erop, alles laten spuiten, forward controls, AMD voorvork, gespaakte wielen. Ik denk dat ik voorlopig een compromis ga zoeken.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 sept. 2003 20:47 
net zo veel als ik mij eigen zou willen veranderen.
dat is dus niks [ben zo als je bent dus geen mototfiets]

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 sept. 2003 22:55 
Dagelijks zit ik in de grafische sector. Zie paintbrush wel zitten voor mijn motor... dit betreft natuurlijk alleen het uiterlijke.
Het belangrijkste is dat hij start natuurlijk (grapje)
Kostprijs van Paintbrush is natuurlijk wel hoog ... maar ik vindt het toch mooi !!
Groeten
STARTWEL !!!!

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 sept. 2003 23:06 
een opgeknapte achterkant zonder brand en schroeiplekken
Groeten,
Ray (die weet dat ie geduld mot hebben)

Schrijver Guernica
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 sept. 2003 00:16 
Misschien het zwaartepunt afschaffen? Ik ging vandaag tegen de vlakte, geen snelheid, geen schade behalve rechter case, kiezel was de oorzaak....
Moesten we gezamelijk een pleidooi houden misschien lukt het wel? Zwevende ipv vallende moto's?
Met een knipoogje,
Daniël

Schrijver lainke
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 sept. 2003 08:48 | Aangepast door: lainke 
Ik ga van een CX-A een custom proberen te maken met nog een paar andere aanpassingen zoals vooraan en achteraan verlagen, frame aanpassen om nog lager te zitten('k ben ook ni van de grootste!) forwards controlls,
aangepaste verlichting, mono seat, schijfrem achteraan enz. maar ik ben nog maar pas begonnen met de motor te reviseren, maar wanneer dit allemaal klaar is ziijn we wel enkele jaren verder denk ik
Voor Coen, Lainel Unruh had een tijdje geleden een volledige voorvork te koop,verlengd,balhoofd 14°gerekt,spaakwiel, stuur. info
lainel@t-online.de
alain

Schrijver mudje
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 sept. 2003 23:31 
Maar een antwoord mogelijk... Spaakwielen !!

Of een groter tank...

en alain, mijn vorige eigenaar van mijn cx hebben van een a een c versie gemaakt met een zwart 650 look moterblok ziet er best 'cool' uit. Hij of zij is alleen het achterspatbord vergeten en nu heb ik een hinderlijk gat tussen het spatbord en het zadel. Maar daar wordt nog aan gewerkt.

Reimer

Schrijver fomoco38
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 sept. 2003 15:13 
dat zijn allemaal goei ideen maar ik wou eigenlijk meer technische veranderingen zien zoals een oliekoeler of een oliedrukmeter of weet ik wat... Een ander vorm van ontstekingmodule met tripple vonk of zo??? Injectie??
De verbeelding is de limiet.

Groetjes

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 sept. 2003 17:35 
Oliekoeler kan, maar dan moet je een tussenstuk draaien voor vanachter de oliefilter. Oliedrukmeter is aan te sluiten met een adapter op de plek van de oliedrukgever (die alleen maar een aan - uit stand kent). CDI-ontsteking is niet te veranderen; transistorontsteking wel; er zijn ontstekingen te koop die je op de PC kunt programmeren.

Scherpere nokkenas kan gemaakt worden; andere kleptiming is mogelijk; hoge druk zuigers kun je laten smeden; koppen kun je laten flowen; compressie kan hoger (en dan loopt ie op methanol of alcohol). Zou leuk zijn in combinatie met injectie.
Alleen ik denk dat de CX door Honda al zodanig is gemaakt dat er een heel goede balans is tussen motorvermogen en duurzaamheid/betrouwbaarheid. Let wel de CX heeft een litervermogen van 108 PK, da's al een heleboel.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver fomoco38
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 sept. 2003 21:08 
CDI is wel te veranderen maar niet gemakkelijk. Heb er eentje op mijn auto staan en levert drie vonken per ontsteking en die zijn er ook want ik heb ze al gevoeld, amai mijnen arm doet er nog zeer van als ik er aan denk. Probleem is dat ge zo twee modules nodig hebt en elke module slikt 8 amperes maar ze zijn te groot om ergens tussen te steken. Afm: 25 x 12 x 8 cm. en zijn van Mallory.
Frank

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 sept. 2003 22:11 
Frank,
ik bedoel dat het CX CDI ontstekingssysteem niet te veranderen is. Er zijn ook andere typen CDI die dan ook een andere voeding/sturing hebben. Voor een beperkt aantal daarvan zijn hulp- en vervangingssetjes verkrijgbaar.

De CX CDI met zijn volledig elektronisch ontstekingssysteem met elektronische vervroegingsspoeltjes is 'anders'.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver fomoco38
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 okt. 2003 22:13 
yep, daar heb je gelijk in, ik was die vervroegingspoeltjes uit het oog verloren. Bedankt voor de rechtzetting Hans. Een allu frame maken zie ik wel zitten alleen de kosten om een mal te maken zouden nogal hoog oplopen of er moeten er meer zijn die dat willen doen. Dan kan dat gespreid worden over meerdere frames. Mischien een idee voor de toekomst?
Frank

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wat zou jij veranderd willen zien aan je motorfiet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven