Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

distributieketting controleren van buitenaf

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2011 18:23 
Kun je van buitenaf controleren of de distributieketting wel op de correcte manier is aangebracht, en er niet een tandwiel per ongeluk een tandje is verdraaid?

Zo ja hoe?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 april 2011 19:07 
Misschien iets met de TL en TR markering op de rotor, die je ook gebruikt tijdens het kleppenstellen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2011 21:45 
Je zult echt even je blok moeten demonteren wil je het zeker weten.
Hij zal niet lekker lopen als de boel een tandje is verdraaid maar hoeft niet direct te resulteren in kleppen die de zuiger raken.
Dat wordt dus een uurtje demonteren, een uurtje onderzoek en een uurtje monteren, dus moet net lukken op een zonnige middag.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 april 2011 23:01 
Ze zal er onderuit moeten, ik ben zelf ook aan de beurt.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 april 2011 07:57 
Dat is toch op een mooie zomerse zaterdag een mooi klussie
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 april 2011 09:15 
Maar wie helpt hem daarbij want twee zien meer als een
En veel handen verlichten het werk
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 april 2011 09:31 
Er is altijd wel een pensionado die wat tijd over heeft..
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 april 2011 12:45 | Aangepast door: Peter1 
@O.J.:
Wellicht een leermoment/help-meetinkje van maken

M.a.w.: 'allemaal' naar JiMi dus ;)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 april 2011 16:05 | Aangepast door: JiMi 
Hahaha, straks ontstaat er een opstopping van CX'en hier in de straat.

Over de timing. Ik heb navraag gedaan bij een autotechnicus over de distributieketting en timing. Een slecht lopende cylinder zou theoretisch best het gevolg kunnen zijn van een verkeerde timing doordat een tandwiel een tandje verdraaid is tijdens het omleggen van de distributieketting.
Echterrrr.... het is NIET waarschijnlijk dat de ketting van mijn CX een tandje verkeerd staat. De belangrijkste reden voor dat standpunt is, dat ALS tandwiel een tandje verkeerd staat, BEIDE cylinders slecht zouden moeten lopen. De CX heeft immers maar één nokkenas waarmee beide cylinders bediend worden. Een slechte timing rechts betekent automatisch een slechte timing links, en vice versa. Dat is bij mij niet het geval, omdat slechts de rechtercylinder slecht loopt. Daarnaast loopt de rechtercylinder steeds beter, naarmate het blok warmer wordt. De oorzaak zal eerder gezocht moeten worden in de ontsteking of het mengsel.

Deze redenering heeft mij voorlopig wel gerustgesteld m.b.t. de timing.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 april 2011 18:28 | Aangepast door: Teto 
Typisch geval van rotte CDI...
Ik had het zelfde probleem...
Er is vast wel een CXer in de buurt die even CDI kan wisselen, anders kom je hier maar even langs.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 april 2011 18:32 | Aangepast door: JiMi 
Je bedoelt een rotte CDI?

Dat is mogelijk, maar ik betwijfel het. Want we hebben de Ignitech van HansV al geprobeerd. Zonder succes. Maar ja.... dat was nog met de oude stator erin. Dus wie weet is het nu anders.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 april 2011 18:35 
Heb je de bougies al eens omgezet.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 12 april 2011 19:22 
Mister Teto bedoeld de aansluitingen van de bobines verwissel deze eens
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#14 | Geplaatst: 12 april 2011 19:33 | Aangepast door: theojansen 
Nu ik ook maar:
De CDI en bobines van mijn CX (en die loopt fijn) hebben gemonteerd gezeten! Maakte toen geen verschil. Ondertussen is er weer veel veranderd aan de CX van Jimmy.
Ik betwijfel of dat nu iets uitmaakt.
Proberen kan natuurlijk wel!
Deze CX MOET goed lopen als Jimmy zijn rijbewijs heeft!!
Theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 april 2011 22:23 
Deze CX MOET goed lopen als Jimmy zijn rijbewijs heeft!!

Thanx
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 distributieketting controleren van buitenaf

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven