Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Electronica leek zoekt hulp

 
Schrijver dewitte
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2003 00:15 
Mijn GL500 heeft problemen met de verlichting Nadat de kuip (en de stekkers van de bedrading) los zijn geweest krijg ik het niet meer goed. Stekkers zitten gewoon weer in elkaar, maar de koplamp heeft wel stadslicht maar geen dimlicht, als ik dat nl aanzet dan gaan de richtingaanwijzers branden (constant) Ik heb mij al gebogen over het schema, maar zo te zien zit alles zoals het hoort. Kan iemand mij vertellen hoe je dit probleem stapsgewijs kan opsporen en verhelpen?
de witte

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2003 03:14 
Hmmm moeilijk als het op draadjes en stekkertjes aankomt....Het enige wat ik zo snel kan bedenken is vanuit de knipperautomaat (dat is bij mijn cx een klein busje in het koplamphuis, vorm fotorolletje en opgehangen in een rubber) draden te gaan volgen naar de richting aanwijzers.
sterkte ermee.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2003 16:53 
Als ik dat zo hoor dan moet je eens goed naar de massa verbindingen kijken. De stroom loopt dan via de richtingaanwijzer lampjes naar massa. Gaan de achterknipperlichten ook een beetje mee branden? Idsart

Schrijver niekvdh
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2003 20:15 
Precies, Idsart heeft wrschl de oplossing. Als je massa-aansluitingen zo gecorrodeerd zijn, dat de weerstand naar massa groter is dan de weerstand door de andere lampjes die op hetzelfde massapunt zijn aangesloten, zal de stroom een uitweg zoeken door die andere lampjes. Uit het schema kan je aflezen dat die massadraden allemaal groen zijn. Dus waarschijnlijk is de groene aansluiting in of bij het stekkerblok links in je kuip los of gecorrodeerd.
Succes,

Niek

Schrijver dewitte
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2003 09:20 
Bedankt voor de reacties, dat van die massa zou goed kunnen want ze gaan inderdaad meebranden, ik zal er van het weekend eens even naar op zoek gaan. Bedankt

DeWitte

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Electronica leek zoekt hulp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven