Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Techniek rijexamen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver rawbrt
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2003 09:11 
ALoha!

Woensdag 1 oktober mag ik eindelijk het praktijk examen afleggen. De lessen gingen tot nu toe prima!
Ik wil alleen even vragen of iemand misschien toch nog handige tips heeft die tijdens zo'n examen van pas kunnen komen.

Groeten en alvast bedankt!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2003 10:04 
Sinds ik examen heb gedaan is er veel veranderd. Ik kan je maar 1 tip geven: neem een extra dubbele les direct voorafgaand aan het examen.

Heel veel succes en laat je ons weten hoe het is afgelopen?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rawbrt
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2003 10:13 
ik heb nog een extra les een uur voor mijn examen! Ik laat weten hoe het ging. Kan ik eindelijk mijn cx bestijgen .....mits ik slaag natuurlijk maar daar gaan we wel vanuit!

Groeten!

Schrijver Roadkill
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2003 10:43 
Vraag eens voor de grap hoe vaak je een speciale verrichting mag doen (aan je rijinstructeur natuurlijk), ik verknalde (zenuwen) meteen mijn eerste achtje, maar mocht die opnieuw doen, dus alsnog geslaagd. En ga niet uit van mooi weer, ik heb mooi een half uur/drie kwartier in de stromende regen gereden, dus neem je regenpak mee. Verde als het met lessen goed gaat is er geen reden waarom dat op je examen niet zo zou gaan.

Succes (wel een CX of GL kopen he!:>)

Schrijver rawbrt
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 sept. 2003 10:49 
Roadkill, ik heb al een CX. Onder showroom, motor van de maand januari...

oef, een regenpak moet ik ook nog regelen. In ieder geval een broek.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 24 sept. 2003 13:32 
Rawbrt,(Robert?) hoe kan het dat iemand met zo'n mooie motor nog geen rijbewijs heeft?
Tips voor het examen; kijk goed over je schouder als je gaat inhalen en in je spiegels, overdrijf het desnoods. Rij niet TE voorzichtig in het verkeer, maar normaal met de stroom mee. Bij de speciale verrichtingen goed ver voor je uitkijken.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver rawbrt
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 sept. 2003 13:39 
Marcel,

Omdat ik dacht dat ik mijn rijbewijs in juli eigenlijk kon hebben heb ik die motor alvast gekocht van Robert Aalbers. Helaas waren de wachtrijen zo lang dat ik heb moeten wachten tot 1 oktober!.....ik kan haast niet wachten tot ik er op mag rijden!

Groeten,

Robbert

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 sept. 2003 13:52 
Robbert,

Als aanvulling op Marcel:
Kijk bij zijwegen en kruisingen goed opzij, zichtbaar voor de examinator.
Bij het wegrijden voor een groen licht altijd even in je spiegel kijken en voor je de kruising oprijdt even links en rechts kijken of er toevallig niet iemand door rood rijdt.

Veel succes!
Sjaak

Schrijver rawbrt
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 sept. 2003 14:18 
Zal ik op letten! bedankt Sjaak

Schrijver rawbrt
Gast 
#10 | Geplaatst: 24 sept. 2003 14:40 
Nog iemand goede tips mbt het slalom gedeelte?

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 24 sept. 2003 15:25 
Robbert, bedankt voor de uitleg over de motor, wat betreft het slalommen; kijk ver voor je uit, daar waar je naartoe wilt gaan(net als met bochten rijden, 8 jes draaien enz) Kijk niet naar de pionnen of de weg vlak voor je.
Kijk anders eens op deze site:over rijvaardigheid
Nogmaals succes.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 24 sept. 2003 16:16 
Deze tips kloppen allemaal, maar je zou het eigenlijk toch moeten weten, of heb je een doe het zelf cursus gedaan?

Schrijver rawbrt
Gast 
#13 | Geplaatst: 24 sept. 2003 16:17 
ik weet het allemaal wel maar ik wilde gewoon weten of iemand nog nuttige "fijne kneepjes" had. Je weet maar nooit....bovendien gaan per 30 september de nieuwe praktijkexameneisen in....dus extra tips kan ik wel gebruiken.....kan altijd handig zijn!

Schrijver Anoniem
Gast 
#14 | Geplaatst: 24 sept. 2003 18:25 
eej robbert,
ik moet ook mn rijbewijs nog halen (terwijl ik een mooie cx in de schuur heb staan:) ) maar wat bedoel je met die 30 september regel? Daar krijg ik dalijk dus wel mee te maken. Ohw ja succes bij je examen, ik moet 2 okt. voor mn theorie.
Greetz Bikermouse

Schrijver muller
Gast 
#15 | Geplaatst: 24 sept. 2003 21:14 
zorg dat je bij het kijken in de spiegels je hoofd goed draait. de examinator moet dit GOED kunnen zien!!
ik had de spiegels zo staan dat ik mijn hoofd bijna niet hoefde te bewegen, maar kreeg wel comentaar van de examinator (wel geslaagd overigens)
succes met je examen.
groetjes, frans.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Techniek rijexamen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven