Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

OIie checken

 
Schrijver rawbrt
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2003 08:46 
Hai,

Effe een vraagje. Hoe kan ik op de handigste manier het olie peil checken?

groeten,

Robbert

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2003 09:07 
Robbert,

Zet de motor op de midden standaard. Links op het blok zie je een zwarte oliepeilstok geschroefd zitten. Draai deze los en maak het schoon met een doekje. Steek het terug in het blok maar schroef het niet terug in. Haal het er uit en dan kan je zien wat het peil is. Het peil mag niet lager zijn dan het laagste streepje. Doe dit als de motor koud is en als de motor op de zijstandaard heeft gestaan laat haar dan even op de middenstand staan voordat je het peil controleert. Ik hopo dat ik een beetjeduidelijk ben.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver rawbrt
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2003 09:38 
HArdstikke bedankt wouter! Kheb alleen geen midden standaard maar daar verzin ik wel iets op!


Groeten,
Robbert

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2003 14:14 
Robbert,

Doe zoals ik het doe met mijn Silverwing. Gewoon erop zitten en de motor recht houden. Datis nog makkelijker. Pas alleen op dat als je er olie bij moet gooien dat je de motor op de zijstandaard zet en er niet teveel olie bijgiet en dan de motor even rechthouden weer voordat je opnieuw kijkt.

Success

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver bogfrits
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2003 07:28 
Volgens het werkplaats handboek van Honda moet het olie peil gemeten worden 2 minuten nadat de motor gedraait heeft feitelijk net nadat men heeft kunnen informeren of ze bij de pomp of winkel die 5W 40 hebben en ook nadat het filter is vervangen en de olie ververst moet de motor enige tijd gedraait hebben om het juiste peil te bepalen want dat filter is namenlijk al goed voor een kwart liter verschil,het met tot het bovenste peil rijden met onze cx en komt uiteindelijk alleen maar ten goede van een betere koeling van deze olie die door de pomp in een hoeveelheid van 10 liter per minut door het blok moet.hoe koeler hoe beter vooral met name voor de stator die het meest te lijden heeft van contaminatie van de olie en de temperatuur,dus mijn aanbeveling is hoogste peil als de motor net afgezet is dan gaan we in de beste richting voor rijplezier voor de volgende 25 jaar.V.G.frits.

Schrijver rawbrt
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 sept. 2003 09:03 
AHa, da's duidelijk allemaal!...en er gaat altijd 5w 40 in?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2003 09:38 
Nee, alleen in Colombia gebruiken ze 5W40. In ons kouwe kikkkerlandje doen we 10W40. Semi-synthetisch. Ieder merk motorfietsolie is goed, zolang het maar geen Hema is.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 OIie checken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven