Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

KM/H of MIJLEN

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2003 20:29 
Beste Leden,

Wie heeft een antwoord op de volgende vraag;Ik heb een cx500c met een mijlenteller die maar tot 85 mijl gaat ofwel 140 km/h.
Terwijl een cx500c die ernaast staat een kilometerteller heeft met alleen kilometers erop die tot 200km/h gaat.

Wat is hierachter de gedachte van honda als deze motoren toch ±170km/h kunnen lopen.

Is die met de 140km/h of 85 mijl misschien begrenst?????

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2003 22:19 
Wellicht past dat in de hypocrisie van de Amrikaanse overheid dat je dan niet uitgedaagd wordt om 170 kmh/ 105 mph je gaan rijden...?
Maar ik zou zeggen, nodig een kameraad uit met een kmh teller en trek hem eens open!(niet de kameraad, maar je motor)
Ray (die altijd wel wil zien hoever de wijzer rechts onder in de hoek gaat)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2003 09:33 
Dat zal te maken hebben met de lage snelheidslimiet (55 MPH) in Amerika vroeger. Bij 55MPH staat als het goed is ook een ro0d streepje.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2003 12:53 
alvast bedankt voor de reacties maar open trekken gaat nog niet omdat deze een nieuwe spoel nodig heeft.
mijn grootste zorg is dat ik geen begrensde cx wil.

Gr Marc.

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2003 16:11 
Goeie vraag geweest Marc, ik vroeg me hetzelfde al af met mijn mijlenteller. Vraag me echter af of het 'verstandig' is c.q. niet schadelijk is voor het blok om maar dichter tegen de rode zone van de toerenteller aan te gaan rijden. Ik vind 8.000 rpm toch wel zo'n beetje de grens. Een oudere CX moet je niet berijden alsof je op een Fireblade zit. Maar, kan iemand mij vertellen of ik wellicht 'te' voorzichtig om ga met de techniek?
Dank,Martin

Schrijver mcu
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2003 16:54 
Hoger dan het rode toerental is natuurlijk nooit verstandig maar vertel eens anoniem hoe hard rij je dan?
Normaal is 5000 toeren 100 km/h en 9000 toeren in de 5 zou dan ±180 moeten zijn.
Jouw motor kan die harder als wat de kilometer teller eigenlijk aan kan?

Gr Marc.

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2003 21:52 
Uhh ehhhh,
bij het misschakelen bij een stoplichtsprint heb ik 'm perongeluk wel eens op de 11000 gehad.....kan dus wel. (maar niet te vaak)
Ray ( die wel van de aanblik op zijn toerenteller schrok...)

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 sept. 2003 23:33 | Aangepast door: Roadkill 
Ik rijd een GL400 en daar mis je toch wel wat vermogen, dat moeten de toeren dan maar goed maken, ik rijd bij 80 ongeveer 5000 toeren en trek rustig door tot 8000 soms wel wat meer als ik snel ergens langs moet (meestal auto's) :>
Zolang je die toeren niet onbelast draait maakt het volgens mij niet zoveel uit, die rode zone zit er niet voor niets (die van mij gaat maar tot 10000 en gaat bij 9500 in het rood)

Schrijver fomoco38
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 sept. 2003 15:07 
Heb gisteren eens doorgetrokken tot 9500 toeren in derde en dan gaat ie wel hoor (CX500C) Gewoonlijk zit ik tussen de 3 en de 5000 toeren int verkeer dus verslijten zal ie bij niet doen. Heb ooit een S800 (auto) gehad en die ging probleemloos tot 13000 toeren en dan deed ie welgeteld 160 per uur. Het hele blokje draaide op naaldlagers en de oliedruk was 0.8 bar. jawel u leest goed. Dat ding jankte heerlijk onder het motorklepje maar he verbruik was nie om aan te zien. Heb het maar verkocht om budgetaire redenen. Hoge Onkoste Na De Aankoop (HONDA).
Groetjes aan iedereen die dit lezen wil.

Schrijver mcu
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 sept. 2003 16:31 
We dwalen een beetje af!
Waarom wordt een teller tot 140km/h
gemonteerd opeen motor die 180km/h loopt??

Gr Marc.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 sept. 2003 09:04 
ALLES WAT JE BEHEERST WORD GEREGELT TUSSEN JE OREN ,MAAR NIET TUSSEN JE BENEN [km, mijlen ,knoppen, etc etc

ouwe-jan

Schrijver Roadkill
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 sept. 2003 10:13 
Waarom een teller die tot 85 mijl gaat? Weet niet, misschien iets met de maximum snelheden, die van mij komt uit Japan en daar zit een lampje in dat bij 80km/h aan gaat, meet daarbij de tekst 'speed warning' (in het japans, maar dat kan ik niet typen) Alleen gaat mijn teller wel verder dan 140, maar goed, de motor niet ;)

Schrijver JosvanR
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2003 17:32 
In de US werd het in het verleden "ontmoedigd" hard te rijden dan wel te pronken met kilometertellers waarop stond "hoehardiekon". Je mocht -toen- overal toch maar 55 mijl dus waarom aangeven dat-ie ook harder kon. Ook veel US auto's van een jaartje of 20 - 25 oud hebben zo'n beperkte kilometerschaal. Aangezien jouw motor een US-model is, zal dat de reden zijn.

Schrijver mcu
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 sept. 2003 17:37 
Bedankt Jos, dit lijkt mij een zinnig antwoord.
Tegen die tijd dat de spoel gereviseerd is en de motor weer loopt zal ik 'm eens testen.
Ik kom hier dan nog eens op terug.
Gr Marc.

Schrijver Ray
Gast 
#15 | Geplaatst: 6 okt. 2003 23:01 
Nou dat riep ik dus een heel stuk hierboven ook al, maar geloof me nou niet!
Groeten
Ray (die nu heeeel erg in zijn gevoel gekwetst is en een fles whiskey leeg gaat drinken en de rest van de nacht gaat huilen) :-))

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 KM/H of MIJLEN

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven