Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor opbouwen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2011 16:28 
hoi allemaal,

zoals enkele al weten heb ik een eigen cx staan. deze is nog in onderdelen en moet dus opgebouwd worden. nouja het blok zit al in het frame en de kabelboom ook dus helemaal opnieuw hoef ik niet te beginnen. (motor is een krijger van iemand hier in de buurt die hem wilde opknappen maar waar al 5 jaar neits van kwam ofzo) het frame is trouwens ook helemaal opnieuw gespoten.

gister ben ik begonnen met het nalopen van de draden wat er op eerste zicht allemaal goed uitziet. de laaste 20 cm van voor (dus dat stuk vanaf de voorkant van het frame wat naar je voorkuipje gaat en achter je koplamp uitkomt) is alles opnieuw getaped. ik heb de draden aangesloten, accu en tank van het zijspan erin/erop gezet. oja eerst met goedkope olie en water gekeken of het blok niet lekt en tot nu toe lekt hij niet. en toen hadden we het eerste probleem. namelijk bij mijn cabrateurs zit geen opening schuin naar boven toe zoals op de cx-en van werner maar een gaatje eronder is wel open wat bij die van werner dicht is.
cabrateur
we hebben gekeken of we via dat gaatje benzine erin kunnen doen maar lijkt wel of dat niet gaat, want als je met dat schroefje om ze leeg te laten lopen open draait dan komt er geen benzine uit. als ik contactslot aan zet en op de start knop druk hoor je wel de startmoter rond draaien en het plopt maar hij slaat niet aan. moet ik er andere cabrateur op zetten (zit er nog een in de doos met onderdelen die erbij zat en hoort waarschijnlijk bij het andere blok wat een vastloper is en er ook bijzat) of kan ik op een of andere manier dat schuineding open maken zoals het anders altijd zit?

ik wilde ook de boegies ff nakijken maar heb geen boegiesleutel dus moet ik van de week gaan halen, want als die niet vonken slaat hij ook niet aan natuurlijk.

verder heb ik nog een vraagje. ik ben inde dozen met onderdelen 2 dingen tegen gekomen waarvan ik niet weet waar het voor is. kunnen jullie me zeggen wat het zijn?
ding1 ding2

groetjes chantal (die graag de motor rijdend wil hebben voor ze haar rijbewijs heeft)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2011 16:40 
Chantal, de plaatjes zijn niet zichtbaar. Zo wordt het lastig om een zinnig antwoord op jou vragen te geven.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2011 16:57 
Iemand wil vast CHANTAL helpen, maar waar ze woont is nog een raadsel.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 9 mei 2011 17:47 
undefined:
Chantal, de plaatjes zijn niet zichtbaar.

ok zal er naar kijken, had het album toch openbaar gemaakt. ff kijken of via andere site het wel lukt

undefined:
Iemand wil vast CHANTAL helpen, maar waar ze woont is nog een raads

dat raadsel is snel opgelost hoor. als je weet waar werner/beinhart met roy woont dan weet je ook waar ik woon

ok ondertussen via mn normale site foto's geupload dus hier zijn ze hopelijk wel.
mn cabrateur

ding1

ding2


is het zo duidelijk?

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2011 17:58 | Aangepast door: Arcath 
ding 1 i het dekseltje van onsteking achter op het blok.

en ding 2 is volgens mij de remverdeler.
deze zit op de onderste kroonplaat. Hier komt 1 slang vanaf de remhendel, en die word door dat ding verdeelt in 2 slangen, 1 naar linker en 1 naar rechter remklauw.


ps: bekijk dit op mobiel en dan zijn het heel kleine plaatjes:P

Groet, remco

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2011 17:58 
Ding 1 deksel ontstekings spoelen achter op het motorblok.
ding 2 verdeler voorrem, zit onder het balhoofd.
Waar woont Chantal??? waar Werner woont natuurlijk.,

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver chantal

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 9 mei 2011 18:06 
thanks mannen dan weet ik in elk geval al wat die 2 dingen zijn. nu alleen nog kijken hoe en wat met cabrateur.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 mei 2011 18:14 
Tijdens Ratbikeday volgens mij nog over je CX gehad met Werner Kijk eventueel in mijn topic of in mijn album daar staan veel foto's van waar ik mee bezig ben en misschien die je ideeën op

http://www.mijnalbum.nl/Album=VEDAV4UE

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2011 19:16 | Aangepast door: ouwe_jan 
De kenteken plaat is niet goed na 1 Januarie 1978 mag deze niet meer gebruikt worden en werd deze ook niet geleverd was geel dus kijk uit bij controlle dan een dikke prent
groeten o.j.
p/s onze Honda`s in Nederland zijn allemaal na 01-01-1978 verkocht dus geen Blauwe kentekenplaat

Werner dat geld voor iedereen
en ik heb niet over iemand wat geschreven
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 mei 2011 19:31 
Ouwe Jan,

Zie bijgaand draadje: BLAUWE KENTEKENPLAAT
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 mei 2011 19:35 
Is een custom als ik me niet vergis.
Haal de tank los en als het goed is zie je een buisje tussen beide carburateurs. Als ik de foto zo bekijk staat er haaks op het buisje tussen beide carbs een buisje om de benzine slag op aan te sluiten.

Cosmar ( had ik dit gisteren maar geweten)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 mei 2011 19:44 
Ja zelfs de gele plaat die op de motor zit is niet goed want er moet een blauw vlakje op zitten links boven in de hoek met een ring sterretjes en in het wit nl er in
als je met deze plaat gaat rijden kost het je 90 euro bij kontrole
helaas ervarings deskundig

Schrijver beinhart

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 9 mei 2011 19:54 
hallo ouwe jan en arnold,

waar staat te lezen of is te zien dat er een blauwe plaat opzit?

groetjes werner (het blok loopt, zonder en nu met uitlaten)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 9 mei 2011 20:11 
ja het probleempje met cabrateur is opgelost, was idd van custom en dat had ik niet gezien maar hij loopt vrij goed. de uitlaatbochten,knalpot en uitlaten hebben we er ook even opgezet. nu de rest nog (dus kabels, kuipje,lampen,kopeling, remmen, enz) en als dat allemaal gedaan is naar de keuring ermee. als hij dan goed gekeurd is en ik een nieuw kenteken heb (is er een met belgische papieren) dan ga ik pas de kleur aanpassen en alles wat ik wil.

gr chantal

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 mei 2011 20:19 
Kentekens, lees er meer over op Wikipedia .

@Werner: Ik denk dat het slaat op de foto's van cxmotorfreak

Harmony,
Hans.
( heeft een Rode Rakker met een gele GAIK plaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor opbouwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven