Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vraag voor kenners. Accu trekt leeg hoe kan????

 
Schrijver heemster
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2003 13:02 
mijn CX 650 trekt de accu leeg als ik rij, en laad niet bij. Deze week een nieuwe accu gekocht geladen starten als een klokje echter na een rit van enkele minuten met licht aan etc is de accu leeg.(Ligt echt niet aan de accu) Ligt uit na een rit aacu leeg.
Ik heb een vermoeden dat de accu niet bijgeladen wordt hoe kan ik dit meten en waar zit de regeklaar ervan. Dank alvast voor jullie reactie.

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2003 13:12 
KIjk in het werkplaats handboek hierin staat voldoende beschreven.
De spannings regelaar zit links achter
rechts naast de accu dat ding met koelribben.
Succes marc.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2003 13:20 
je kan meten of de accu bijgeladen word, door de pennen van een spanningmeter (bijvoorbeeld multimeter) op de accu polen te houden.(wel op gelijkspanning zetten) De spanning moet tussen de 13,8 en +/- 15 volt zitten (meten als de motor loopt) Is dit niet het geval, dan word de accu niet bijgeladen. Let wel op, dat als je die nieuwe accu blijft belasten door ermee te rijden met licht aan etc. die accu ook binnen no time kapot is.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2003 13:23 
Heemster, gebruik de zoekfunctie van het prikbord. Trefwoord: bijladen.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver mcu
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2003 19:10 
Meestal is de dynamospoel of de spanningsregelaar defect.

Hoe te controleren? zie werkplaatshandboek.

Schrijver Guernica
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2003 12:24 
Misschien zoek je het wel te ver? Als je 'werkelijk' bedoelt dat je (nieuwe, volgeladen) accu na enkele minuten leeg is, zit je ergens met een kortsluiting? (betekent een verbinding tussen de + en de -pool van je accu. Kan je wel controleren door (zonder een aangekoppelde accu) de weerstand te meten. Mag zeker niet 'o nul ohm' zijn, zonder ingeschakelde toestellen (licht....) oneindig. ik zou het eerder in die richting zoeken...
Succes.
daniël

Schrijver heemster
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 sept. 2003 13:56 
Beste mensen allemaal dankjullie wel voor jullie reacties. Ik heb helaas geen werkplaatsthandboek. Als het mij nu niet lukt om de storing te vinden zal ik er een nmoeten kopen. maken zal ik 'm hoe dan ook dat is net als een huwelijk ik ben al te veel gebonden aan mijn CX. Nogmaals dank Henry (heemster)

Schrijver heemster
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 okt. 2003 10:46 | Aangepast door: heemster 
Beste mensen weet je wat het antwoord is op bovenstaande: na zeer lang zoeken. De draden in de stekker waren zo erg goxideerd dat deze geen tot amper stoom door liet. Na deze te hebben doorgeknipt, gesoldeert kreeg ik weer voldoende laadspanning die ik dakzij een tip van jullie weer op gang kreeg.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 okt. 2003 08:42 
zo zie je maar hoeveel je kan leren van je mede CX rijder [sleutellaars]
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vraag voor kenners. Accu trekt leeg hoe kan????

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven