Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Plots afslaan

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2011 21:28 
Hallo allemaal,

Vorige week ben ik een weekje naar de BeNeLux geweest en zelfs even Frankrijk aangedaan. Heerlijk gereden met 2 cx-en. Ik heb daar een paar keer last gehad van een voor mij nieuw verschijnsel. Als het lekker weer is, lees best wel zonnig en warm en ik sta voor een stoplicht dat er wat lang over doet de gewenste kleur groen aan te geven dan is het mij een paar maal gebeurt dat mijn CX spontaan afslaat. Ze doet dit zonder aankondiging. Ze start overigens direct weer en loopt dan weer prima.

De bobines zijn voor vertrek voorzien van nieuwe kabels. Kan het nu zijn dat ze gewoon te warm worden of is dit iets anders?

Het is me daarvoor hier ook 2 keer gebeurt. Gewoon uitgaan en meteen weer te starten...

Ik heb verder probleemloos gereden overigens.

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2011 21:46 
Hallo Ernst-Jan,

Ik herken het probleem, de CX van mijn neef Jan doet nog steeds het zelfde als wat jij omschrijft. Wij hebben er nog geen oplossing voor gevonden. Ik wacht ook even alle reacties af...

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 mei 2011 09:30 
Slecht kontakkie hier of daar.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 mei 2011 10:26 
Haha, precies wat ik (en meerderen met mij) heb gehad.
Bij mij bleek dan uiteindelijk gewoon de cdi gaar te zijn, maar dat lijkt me geen reden voor afslaan bij lang stationair lopen.

Slaat je extra koeling wel aan op dit soort momenten (je fan)?

Verder, als je motor toch goed start en je wilt geen stoplicht race houden kan het geen kwaad om hem gewoon uit te zetten als je bang bent dat het licht wel eens lang op rood zou kunnen blijven staan (bespaart na x seconden nog brandstof ook ;))

Hoe loopt 'ie trouwens 'normaal' stationair?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2011 11:15 
Wij hebben de CDI al uitgewisseld en de motor die af sloeg doet dat nog steeds en mijn motor blijft gewoon lekker lopen op de andere CDI.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2011 11:43 | Aangepast door: ejfrolich 
Heren,

Wat leuk, gedeelde smart... Tja CDI, die heb ik nie. Ik draai op een Ignitech. Dat loopt uitstekend. Stationair draait hij keurig. Afslaan is me alleen nog gebeurd bij lang stil staan bij warm weer. Ook eens hier op de snelweg. En meteen weer starten daarna. Ook onderweg geen problemen, hikken of anders. Dus vertel het me maar. Toch Bobines die te warm niet leuk vinden?

Oh en of mijn fan wel aanspringt als hij warm wordt? Tja, ik weet dat er iemand een thermostaat gestuurde fan op zijn CX heeft gebouwd pas. Ik las daar over. De mijne echter is heel standaard en heeft gewoon de fan op de nokkenas staan meen ik. Die stopt dus ook als hij afslaat en draait half zoveel toeren als de krukas.

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2011 13:22 
Hallo Ernst-Jan, de cx500 heeft inderdaad de fan op de nokkenas zitten en draait dus als de motor loopt. Alleen de CX650 heeft een thermosstaat gestuurde elektrische ventilator. (behalve dan die ene aangepaste GL500 van amsilverwing)
Maar de fan van de cx500 draait niet half zoveel toeren als de krukas, hij zit er rechtstreeks op, dus draait net zoveel toeren.
Verder zou het afslaan een benzine probleempje kunnen zijn, een luchtbelletje door de warmte? (soort vapour-lock?)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 mei 2011 15:53 | Aangepast door: ouwe_jan 
Als je geluk hebt zit er onder de Benzine tank een rubberen warmte afdichting deze was speciaal voor de cx en in warme landen om de benzine koud te houden
Maar kijk eens naar de benzine slang deze mag haast geen bocht hebben dit in verband met faperlock
dat is gas van benzine en deze houd de benzine tegen
groeten o.j.
die electrische ventilator en radiateur kwam bij mij vandaan en dat is nu een sucses
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 mei 2011 15:59 
Heb je de vlotterhoogte al eens gecontroleerd? Kan er namelijk de oorzaak van zijn dat hij verzuipt.

P.S. Net terug van een lang motorweekend Ardennen. CX snorde als vanouds heerlijk de bochten door en de heuvels op een af!

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 mei 2011 21:30 | Aangepast door: ejfrolich 
Ha Allen,

Wat een geluk, ik heb die rubber lap onder de tank nog steeds. de lipjes die hem vasthielden zijn weg maar poymax deed een wonder. Leuk dat ik nu ook weet waar dat grote maandverband achtige ding voor dient...
De slang zit zo kort mogelijk naar de carbs. Toch kan ik me een vapor lock wel voorstellen op zich. Start hij dan meteen weer, want dat lijkt me dan weer raar misschien.

Ha, vorige week een midweek met 2 cx-en door de BeNeLux en Fr. Heerlijk inderdaad al die weggetjes!

Oh en nee, vlotterhoogte niet gecontroleerd maar ook niet het idee dat ze verzuipt.

EJ
CX500A 1979

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 mei 2011 07:48 
Laatste opmerking
Controlleer of het gaatje van de Benzine dop niet dicht zit en blaas deze met lucht schoon
ook de filter van de kraan
Deze is wel een stiefkind en word haast nooit gecontrolleerd
kasteel heer o.j.
Koning Jan van Hollands Kroon
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Arcath
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 mei 2011 13:27 
Heb het met de silverwing ook gehad, toerental stationair op 1100 gezet (ipv net onder de 1000) en alle benzine slangetjes vervangen, probleem was toen over.

Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 juni 2011 22:11 
Hoi,

samen met Frans wat aan het meten geweest, de onsteking aan 1 kant laat regelmatig wat steken vallen...
carb ook nog gewisseld, gewoon om te kijken wat er gebeurt. Is er helaas niet beter van geworden.

Misschien toch maar eens een Ignitech proberen...

(Neef) Jan

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 juni 2011 22:48 | Aangepast door: JiMi 
Hallo (niet mijn) neef Jan,

In de categorie 'vage problemen', zou ik zeggen: lees mijn TOPIC even. Bij mij blijkt de oorzaak zeer waarschijnlijk ook de brakke CDI te zijn. Zeker die vallende steken van jou komen mij erg bekend voor.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 sept. 2011 23:11 
Hoi,

Eindelijk de ignitech binnen, poos aan het prutsen geweest, blijkt dat je het ding nog even moet flashen.......

Maar, hij doet het nu, en probleem lijkt opgelost. Eindelijk!!!

Groet

Jan

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Plots afslaan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven