Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

benzineverbruik

 
Schrijver kaperj
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2003 05:17 
benzineverbruik

Schrijver kaperj
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2003 05:23 
Mijn cx verbruikt ca. 1:15. de bougies zijn zwart ook na een lange rit. Hij slaat soms af als ik afrem om te stoppenIk heb de carburateurs af laten stellen. Hoe krijg ik een beter verbruik?
Welke sproeier hoort er in? Kan ik een kleinere sproeier monteren of de naald van de gasschuif wat laten zakken?
Wie heeft tips voor me?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2003 09:23 
Met de luchtmengschroef kun je de lucht/benzineverhouding in het lage toerengebied afstellen. De naald van de gasschuif kan niet verzet worden. Zie werkplaatshandboek.

Hoe ziet je luchtfilter eruit? Bij twijfel vervangen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2003 16:09 
Je zou ook eens een reingigingsmiddel voor carburateurs/kleppen door de benzine kunnen mengen. Dat kan ik het verbruik, starten en stationair lopen al een boel schelen.

Wat betreft het afslaan bij het stoppen zit ik te denken een een defect 9scheur) in het luchtregelmembraan in de carburateur (zit achter het kleine ronde dekseltje aan de linkerzijde ven elke carb).

Daarna zou je de carbs synchroon kunnen laten stellen. In geen geval zou ik gan 'rommelen' met sproeiers e.d.. Hooguit kun je versleten sproers en -naalden vervangen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 okt. 2003 17:42 
zoek een mede cx rijder bij jou in de buurt die in het bezit is van twee vauum meters dan kan je de carburatuurs mee afstellen en zien of er wat niet goed is,dus eerst controlleren voor dat je ergens aan gaat draaijen vauum moet 2,5 op de meter zijn,woon je in Noord-Holland mag je langs komen,
e-mail adres is:ouwe_jan@hondacx500.com

Schrijver kaperj
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 okt. 2003 21:15 
Floris Hans en Jan,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag.

Ik zal me eerst voorstellen.Ik ben Jaap Kaper en woon in Ede.

Ik heb mijn CX een maand en hij bevalt goed. Hij is vorige week naar een motorzaak geweest voor afstellen. Carbs zijn schoongemaakt en gesynchroniseerd. Bougies vernieuwd. Ontsteking gecontroleerd en kleppen gesteld. Het luchtfilter is vervangen.
Het reinigingsmiddel ga ik proberen. Waar vind ik de luchtmengschroef?

Ik laat van me horen.

Jaap

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 okt. 2003 21:55 
De luchtmengschroef zit aan de onderkant van de carb aan de kant van het inlaatrubber (isolator). Standaard instelling is 2 slagen uitgedraaid.

Carbreiniger bestaat in 2 soorten: de ene gooi je in de tank (oplosser) de andere (concentraat) giet je in de vlotterkamer m.b.v. een klein trechtertje op de benzineslang.

Advies: koop een werkplaatshandboek (zie de linkpagina) en leer zelf sleutelen aan je CX. Veel leuker dan wegbrengen naar een monteur met hongerige pinautomaat.

Voor meer tips: gebruik de zoekfunctie van het Prikbord.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:58 
Nou, ik zou mooi teruggaan naar die motorzaak. Ze hebben dus gewoon prutswerk afgeleverd! Dat zou ik als eerste doen alvorens je zelf gaat sleutelen! Volgens mij staat hij veel te rijk, en dat doen ze wel vaker bij oudere motoren, om in elk geval een fijne stationairloop te bewerkstelligen als je hem (koud) komt ophalen. Juridsch sta je in je recht en heb je garantie op de reparatie/onderhoudsbeurt die niet correct is uitgevoerd!
Niet bellen, gewoon erheen rijden en je beklag doen! Je hebt tenslotte betaald voor een goed lopende en goed afgestelde motor!
Als het dan goed hebben gedaan, doe je voortaan al je onderhoud zelf, toch?
Groeten
Ray (die weet dat veel monteurs liever een rekening schrijven dan een schroevendraaier vastpakken)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 okt. 2003 23:29 
Goed advies van Ray (maar dat heeft ie vaker), leer (wij als mens lopen nu rechtop omdat we 1 keer vaker zijn opgestaan dan gevallen) het onderhoud zelf uit te voeren.

Hans (die als jurist (!) met race en cross ervaring lang geleden dat ook allemaal zelf doet).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 benzineverbruik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven