Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen bloeden domme vraag?

 
Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2003 20:08 
Ik heb dit eigenlijk nooit gedaan en vindt het maar een k**** karwei. Ik moest de hoodrem cylinder vervangen en nieuwe schoentjes plus remleiding en nu probeer ik weer druk op het remsysteem te krijgen maar dit wilt niet lukken. Heeft iemand enige tips hoe dit makkelijk te doen?

Bedankt,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:06 
Hee Wouter, deze is speciaal voor jou in het Engels

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techremmen.htm

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver RenePool
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:43 
Ik heb geen ervaring met het vervangen van de remkabel, maar wel met remonderhoud.
Tip die ik wel eens gehoort heb, en ook zelf toegepast:
Monteer een slang aan de ontluchting nippel en doop die in en laagje remolie in een jampotje.
Doe het met zijn tweeen. De één bedient de remhendel, de andere de ontluchtingschroef.
Begin met de verste rem te ontluchten. Links dus.
Draai de ontluchtingschroef open en knijp langzaam in de remhendel. Op het moment dat de remhendel bijna bij het stuur is, draai je hem weer dicht.
Dit is het hele principe. Je pompt met je remhendel olie door de leiding heen, en belet het terugzuigen weer door de ontluchtingschroef weer dicht te draaien.
Let er natuurlijk op dat je hoofdremcylinder goed gevuld blijft.
Blijf ontluchten totdat er echt helemaal geen luchtbelletjes te zien zijn. Beter te lang ontluchten en echt zeker van zijn dat er echt geen belletjes meer komen, dan al remmend een helling af, en er achter komen dat er toch nog wat lucht is achter gebleven waardoor je rem erg soppig gaat aanvoelen...