Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen bloeden domme vraag?

 
Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2003 20:08 
Ik heb dit eigenlijk nooit gedaan en vindt het maar een k**** karwei. Ik moest de hoodrem cylinder vervangen en nieuwe schoentjes plus remleiding en nu probeer ik weer druk op het remsysteem te krijgen maar dit wilt niet lukken. Heeft iemand enige tips hoe dit makkelijk te doen?

Bedankt,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:06 
Hee Wouter, deze is speciaal voor jou in het Engels

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techremmen.htm

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver RenePool
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:43 
Ik heb geen ervaring met het vervangen van de remkabel, maar wel met remonderhoud.
Tip die ik wel eens gehoort heb, en ook zelf toegepast:
Monteer een slang aan de ontluchting nippel en doop die in en laagje remolie in een jampotje.
Doe het met zijn tweeen. De één bedient de remhendel, de andere de ontluchtingschroef.
Begin met de verste rem te ontluchten. Links dus.
Draai de ontluchtingschroef open en knijp langzaam in de remhendel. Op het moment dat de remhendel bijna bij het stuur is, draai je hem weer dicht.
Dit is het hele principe. Je pompt met je remhendel olie door de leiding heen, en belet het terugzuigen weer door de ontluchtingschroef weer dicht te draaien.
Let er natuurlijk op dat je hoofdremcylinder goed gevuld blijft.
Blijf ontluchten totdat er echt helemaal geen luchtbelletjes te zien zijn. Beter te lang ontluchten en echt zeker van zijn dat er echt geen belletjes meer komen, dan al remmend een helling af, en er achter komen dat er toch nog wat lucht is achter gebleven waardoor je rem erg soppig gaat aanvoelen...
Aan de andere kant, met nieuwe remolie is het erg hard remmen. Opletten in het begin dus.

René

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2003 22:49 
En geduld hebben. Het duurt soms verrekte lang vooraleer je weer druk hebt, zeker als je systeem helemaal leeg is en je dus van nul af aan moet vullen. Blijven pompen met die hendel, tot je er een lam handje van krijgt!
Groeten
Ray (die ervaring heeft met het lamme handje......met remolie verversen dus)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 okt. 2003 23:33 
He Ray,

en lam handje kent ook andere oorzaken hoor.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 okt. 2003 13:47 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen aan de slag om weer de weg op te kunnen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 okt. 2003 23:11 
Ja Hans,
Van pannenkoekenbeslag kloppen krijg je ook al snel een lam handje....:-)
Of van het trillende stuur van mijn CX bij 130 op de snelweg...
Verder kan ik echt niets verzinnen?
Groeten
Ray (die wel eens droomt dat ie piloot is en dan wakker wordt met de stuurknuppel in zijn hand)

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 okt. 2003 00:46 
He Zeug, je kan toch ook effe Rob (Davis) mailen/bellen. Je zit toch op het eiland?

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 okt. 2003 13:40 
Hi Roadkill,

Klopt, heb ik ook gedaan maar kreeg het nog steeds niet voorelkaar. Ik heb het afgelopen zaterdag opgelost maar met hulp van twee andere mensen die ook niet helemaal snapte waarom we geen druk op de rem kregen. Bleek een luchtbel in de master cylinder te zitten. Olie eruit gepompt en snel de leiding er opgezet, een paar keer goed knijpen om de lucht uit de nippels te blazen en klaar was het weer.(Veel handiger om het zonder slangetjes te doen wordt echter wel een beetje rommeltje.)

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Roadkill
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 okt. 2003 13:56 
Ik doe het ook altijd zonder slangetjes en potjes enzo, maar om de lucht uit de slang/cilinder te krijgen, gebruik ik een oude stofzuiger om een vacuum te creeren,
Ik vul het remolieresevoir en dan stop ik de onderkant van de remslang in de stofzuiger slang, aanzetten, en dan wachten tot er olie doorloopt, dan snel op de remklauw schroeven, pompen en klaar is kees (moet je wel kees heten natuurlijk)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen bloeden domme vraag?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven