Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorrem licht niet op

 
Schrijver Mark L
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 okt. 2003 11:04 
Ik kwam er gisteren ineens achter dat als ik me voorrem in knijp, mijn remlichten niet oplichten. Uiteraard lampjes gecontroleerd, maar als ik mijn achterrem in trap dan lichten ze wel op. Heb gisteren een nieuwe achterband laten plaatsen. Zou dit er mee te maken kunnen hebben( lijkt me niet maar je weet nooit). Wie heeft er tips voor mij?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 okt. 2003 11:08 
Bij je voorrem handle zit een kleine schakelaar die je remlicht bedient. Daar zal je naar moeten kijken, mischien gewoon een stekkertje dat los zit?
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2003 11:14 
De 2 stekkertjes zitten er gewoon op, heb ze ook los gehaald en er weer op gezet maar niet het gewenste resultaat. Kan het zijn dat dat relais dan stuk is?

Schrijver frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 okt. 2003 12:25 
Mark,

De voorremlichtschakelaar is inderdaad 1 van de zwakke schakels van de CX. Jij zal niet de enige zijn waarbij deze niet werkt! Waarschijnlijk is 1 van de koperen geleidertjes gebroken of in het gunstige geval aangeslagen. Je kan de schakelaar er makkelijk uitwippen om even te kijken.

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 okt. 2003 12:39 
Thnx zal er van het weekend even naar kijken.

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 okt. 2003 14:35 
Probleem opgelost. Bleek dat de schakelaar, die uit 2 delen bestaat. Een deel waar de geleiders in zitten, en een deel die tegen me handrem aan zit bleek los te zitten. De 2 delen weer tegen elkaar aangeklikt en me zelf een schouderklopje gegeven.
Grijns

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 okt. 2003 18:31 
mark
je kan nog heel wat leren
voor dat je 80 bent voor je cx

veel plezier met je motor
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 okt. 2003 00:55 
En bij een beetje onderhoud word de CX nog wel ouder dan jezelf

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 okt. 2003 11:43 
Haha, inderdaad, voordat ik me motor had wist ik bij wijze van niet eens hoe ik een lampje moest vervangen. Toch is het maar weer gebleken dat het een mooie "simpele" motor is die je met wat goed voorbereidend werk een heel eind zelf kunt onderhouden.
Bedankt voor de reacties.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorrem licht niet op

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven