Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitlaat pakkingen

 
Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 aug. 2011 20:39 
Beste forumleden,

Vanwege een afgebroken bout in mijn collector, van het hitteschildje en de wens om mijn cardan te inspecteren wil ik mijn uitlaatsysteem verwijderen.
Ik ben inmiddels begonnen de boel in te spuiten met IMAL maar bij mijn vorige motor waren na het verwijderen de grafieten pakkingen gesneuveld, daarom wil ik graag een setje hebben liggen voor als ik de boel los haal

De orginele kosten bij CMS iets van 10e per stuk en dat vindt ik wat te gortig.
Heeft iemand een tip waar ik ze goedkoper kan vinden of in ieder geval de maten?

alvast bedankt!

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 aug. 2011 22:32 | Aangepast door: Teto 
Ik heb ze al een paar keer gemaakt van een stukje 2" koperen pijp wat ik toch nog in de skuur heb liggen.
Gaat prima, zijn veel sterker dan orginele pakkingen en kosten weinig.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 aug. 2011 10:51 
aluminium pijp is ook goed bruikbaar, en samen met siliconen kit werkt dat ook goed.

Helaas kies ik dus zelf wel voor de pakking bussen van CMS, ze zijn namelijk het goedkoopst.
En het werkt goed.

Ik heb ook bij andere leveranciers deze pakking bussen besteld, en overal betaal je even veel als origineel honda.
Dus...

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 aug. 2011 16:36 
Ik moet ook weer een nieuw setje hebben omdat mijn collector welke ik heb ontvangen ook een los schot heeft.

Ik scoor ze wel via ebay

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 aug. 2011 14:28 
Ook te koop bij Louis als je even zoekt, fabrikaat Athena, kosten ongeveer de helft van Honda spullen. Het zijn geperste ringen, de Honda ringen hebben dacht ik een soort (Staal?) weefsel er in.

Blijft duur/lastig die dingen ... Ik monteer ze tegenwoordig met iid wat siliconenkit en een enkel laagje alufolie-tape er omheen, sluit goed af en komt niet zo vast te zitten dat ze brokkelen bij losmaken. Tot nu toe niet tenminste.

Als iemand (Teto, hallo daar ??) passende koperen ringen kan draaien wil ik ook best een setje kopen ?

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitlaat pakkingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven