Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GL400 is ziek, snik :(

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 okt. 2003 21:29 
Wat mij nou gebeurt, ik rijd na de herbouw van mijn carbs al weer enkele maanden zonder problemen (ook in de regen). Zet ik net de GL op de standaard om het hek open te doen, hoor ik het toerental zakken, en vervolgens slaat ie met een pufje af!! Alleen nog maar te starten met gas open of choke erbij, en dan onregelmatig lopen en af en toe een plofje in de uitlaat. Enig idee wat deze symptomen betekenen, zomaar van het ene op het andere moment.....

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 okt. 2003 21:51 
water , kortsluiting.
op laten droegn en kabels inspuiten met vochtverdrijver.
Evt nieuwe bougiekabels monteren.
Laat maar weten of het werkt.
groeten , Theo
theo cx ds

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 okt. 2003 22:34 
Hey Roadkill....
Kan ook valse lucht zijn gezien het feit dat ie alleen nog met veel benzine (gas open) en/of weinig lucht (choke) wil lopen. Ook omdat je aan de carbs bezig bent geweest kan er misschien iets losser zijn gaan zitten. Het is plots ook een stuk kouder nu, dus iets krimping van metaal waardoor minder aansluiting op de rubberen/plastic aanzuig buizen...Check dat ook maar eens goed...
Succes!
Ray (die het nu op zijn beurt met Raodkill te doen heeft...)

Schrijver Roadkill
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 okt. 2003 22:37 
Ik zal alles nog eens na trekken en aandraaien. Ik moet zeggen dat er wel iets vreemds is met de verlichting ook, ik weet niet of dat ermee te maken heeft, als ik de contact sleutel beweeg gaat het achterlicht/stadlicht aan of uit of knipperen.

Heeft er iemand wel eens lekkage gehad onder de zekering deksel bij het contactslot?

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 okt. 2003 23:32 
Volgens mij heb ik het probleem gevonden, op de een of andere manier is de stationair schroef van de rechter carb losgetrild en uit de carb gevallen!!!!! Hoe ik zou het niet weten, maar als ik mijn pink in het daardoor onstane gat stop start ie alweer stationair, niet perfect maar goed, hier ligt het dus aan. Wie of wat of waar heeft zo een schroef!

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 okt. 2003 23:51 
UPDATE schroef gevonden, lag vlakbij het hek dat ik moest openen etc.zie verhaal hierboven.

Volgende vraag, wat kan ik doen tegen het lostrillen/verliezen van die schroefjes? Ik neem aan dat van die witte waterleiding tape niet de bedoeling is?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 okt. 2003 00:22 
De luchtmengschroef wordt vastgehouden met een veertje plus een kunstof ringetje en een metalen ringetje. Als je de andere eruit draait heb je een voorbeeld. Ik zal je een plaatje sturen.

Heb je op die GL400 een VB36A of B carb zitten? Het nummer staat op de zijkant ingeslagen.

je naamgenoot
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 okt. 2003 16:10 
Je kan die tape proberen voor voorlopig effe , maar pas op, gebruik niet te veel, alles is van alu dus je draait het zo stuk. Ander voorlopige oplossing: druppie nagellak half op de schroef en de carb...(soort verzegeling). En nu veertjes zoeken dus, want dat zal wel het beste zijn....
Groeten
Ray (die vermoedt dat de veer van een mus weer niet helpt)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL400 is ziek, snik :(

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven