Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balhoofdlagers vervangen

 
Schrijver jowan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 sept. 2011 21:23 
Hallo,
Na mijn ongeval dit voorjaar denk ik dat het beter is mijn balhoofdlagers te vervangen.
Deze heb ik besteld bij Wemoto. Ik heb deze vandaag ontvangen. Er zitten 2 lagers in het doosje met 2 verschillende maten. Een is 26x48,5x15,2 en de andere is 30x50x14,4. Mijn vraag is nu, welke lager moet er onderaan en welke bovenaan geplaatst worden.
Er zit ook een ring bij. Waar moet deze geplaatst worden?

Groetjes,
Jowan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 sept. 2011 21:30 
Check THIS
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver jowan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 sept. 2011 22:42 
Bedankt JiMi, deze had ik moeten weten

Maar welk lager gaat bovenaan of zal ik dat wel zien bij de montage?
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 sept. 2011 23:00 
Dat ga je vanzelf zien/voelen. Als je het verkeerd om probeert, dan zal er ééntje veels te ruim zitten, en de andere zal never nooit passen omdat ie te groot is. Als je ze omwisselt dan passen ze allebei precies. Dus.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 sept. 2011 13:05 
Het is mij ook gelukt zonder koelkast en brander. Wel is het beter om een kunststof hamertje te gebruiken.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 sept. 2011 19:16 
Inderdaad. En bij nader inzien zou ik eerder een houten balkje gebruiken in plaats van dat metalen plaatje.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 sept. 2011 19:21 
Tip, mocht het nu zo zijn dat er een oud ton lager in zit, dan is de kans groot dat je het onderste lager deel er niet uit krijgt.
Let op, ik heb het over een ton lager/ conich lager.

Om dit deel er toch uit te krijgen gebruik ik een oud las apparaat, een met van die las elektroden.

Bak er heerlijk op los aan de binnen kant van het oude lager deel, en begeven moment merk je dat er speling op zit. Las eventueel eenklein stukje staal vast aan de binnen kant van het oude lager deel, en dan trek je hem er zo uit.

Dus niet slijpen, hameren, zagen warm stoken. Dat gaat altijd ten koste van je frame.

Gewoon even gebruik maken van het beter bak en braad werk.

Ik hoop dat dit extra aanvulling en een handige tip.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balhoofdlagers vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven