Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cardan (olie) probleempje

 
Schrijver Carnax

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 sept. 2011 12:39 
Ik heb een tijdje terug mijn cardanolie vervangen, zoals hier op de site uitgelegd staat (foolproof lijkt me).
Nu heeft 'ie sindsdien 2 keer 'gehapt', als je me volgt.
Ik heb de olie gecheckt en die heeft een beetje geschuimd. Zou dit de oorzaak kunnen zijn of is dit normaal? Moet 'ie de lucht ook kwijt kunnen, kan er iets verstopt zitten?

Bedankt,
Rob

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 sept. 2011 20:28 
Hallo Rob,

gehapt ? Nee, die volg ik niet, ik ben nog nooit door een CX gebeten Leg 'ns uit? En het is niet de bedoeling dat olie veel schuimt. Exact wat voor olie heb je gebruikt?

Groet,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 sept. 2011 22:10 
Je moet ook je vinger niet in het kijkgaatje stoppen als het achterwiel draait...
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2011 11:48 
Hoe zag de olie eruit die uit de cardan kwam? dat zegt ook veel over slijtage.
Met happen denk ik eerder aan een paar tanden van de cardan die overelkaar heen schieten. of De opnemer van het wiel dat te ver aan het inslijten is.
Kijk ook nog maar eens bij het stukje over de cardan van de 650. daar staat de meenemer ook tussen.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cardan (olie) probleempje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven