Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterbrug

 
Schrijver armand
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 okt. 2003 15:37 
achterbrug

Schrijver armand
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 okt. 2003 15:40 
Mijn GL500 heet last van door liggen, de luchtveer laat mij in de steek.
Mijn vraag nu:is het mogelijk om de achterbrug van een CX met normale veren, in mijn frame te monteren.
BVB. Dank

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 okt. 2003 16:05 
Als dat op de schanier-lagers aan het frame uberhaupt al past, moeten er ook ophangpunten met schroefdraad aan je frame zitten. Ongeveer op 20 cm vanaf de achterkant bovenaan je frame.
Ik zou zelf geen modificaties van dien aard aandurven...gewoon doorsparen voor een nieuwe luchtveer, of soms kunnen ze gereviserd worden (mist van gerenomeerd merk)
Succes,
Ray (die wel twee licht aangebrande Hagons in de aanbieding heeft)

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 okt. 2003 16:26 
Het aanpasen van het frame bovenaan vind ik geen probleem.
Het gaat me dus echt om de aansluiting bij het scharnierpunt op het frame.
Bedankt

Schrijver Guernica
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 okt. 2003 18:54 
Beste,

Mijn GL500 is in hetzelfde bedje ziek, ondanks weinig km (35.000). Als ik mijn vering bijpomp (tussen 3.5 en 5) is daar een paar dagen nadien niets meer van te merken. Geen lekken te bemerken nochtans...
Is vernieuwen echt de enige oplossing? En zo ja, weet je ook waar te verkrijgen en enig idee van het prijskaartje?? Kan je het gemakkelijk zelf uitvoeren of komt daar een 'deskundige' aan te pas?
Ook de voorvering is te slap, ik heb er het forum al op na gelezen; help het echt andere olie; tussenringen enz, of kan je die best ook vernieuwen?
Daniël (BE) (Tip voor Ray: gewoon tuinkaarsen van maken, het juiste kleur hebben ze al...)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterbrug

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven