Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tank Uitdeuken.

 
Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2003 13:28 
Tank Uitdeuken.

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2003 13:32 
Ik wil de tank gaan uitdeuken waarvoor ik de tank uitelkaar ga halen.
Tevens wil ik de binnenzijde stralen.
Dicht maken doe ik middels kopersolderen allen weet ik nog niet of de naad kopergesoldeerd is?
Wie heeft hier al ervaring mee.

Gr Marc.

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2003 16:12 
zou ik nie aan beginnee, de tank is dichtgelast door middel van een doorlopende naadlas systeem puntlas. Als je het uiteenkrijgd zal ie zodanig beschadigd zijn dat het niet meer te repareren valt. Toch wens wens ik u al de maten en soorten van succes toe.
Frank

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 okt. 2003 19:16 
Inderdaad de tank is middels een lasnaad helemaal rondom dicht gelast en niet te scheiden.
Wel geprobeerd maar plaatwerk scheurt meteen in naast de las.
Jammer dus wordt het ontroesten en uitdeuken een stuk lastiger.

Marc.

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2003 22:32 
Ik heb een tank in de aanbieding: beetje schuren, klein beetje plamuren, mooi laten spuiten en klaar is Marc/MCU
Mail me maar als je interesse hebt.
Ray( die weet dat profs tanken uitdeuken dmv hoge luchtdruk hetgeen ook al niet zonder gevaar is...)

Schrijver Sortof
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2003 23:34 
De Nissan had enkele jaren geleden een manier om kleine schades uit plaatwerk te halen. Een speciaal daarvoor opgeleide plaatwerker ging met staven met rond uiteinde aan de binnenkant van het paneel "wrijven", en kon op die manier kleine schades helemaal wegwrijven. Duurde wel even, maar het resultaat was prima. En de binnenkant schoonmaken is een kwestie van grof zand erin en (heel lang) goed schudden en kantelen.........

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2003 23:54 | Aangepast door: Ray 
Zand of kiezels erin is ook niet aan te raden. Aan de binnenkant van een tank zit een soort coating die je daarmee vernielt. Goed spoelen is de enige remedie en daarna zorgen dat je tank nooit lang leeg staan zodat roest geen kans krijgt.
Wat ook kan , maar niet zonder risico:een plaatwerker kan een of meerdere koperen staafjes op de deuk solderen/lassen en met een special trekapparaat het meeste van de deuk eruithalen. Daarna de koperen staafjes eraf slijpen en de rest plamuren etc. Echter: de plaat van een tank is vaak dun ; de sterkte komt uit de bolling, dus het risico van scheuring is redelijk. De tank moet absoluut benzine(gas) -vrij zijn ivm met brandgevaar, en de coating aan de binnenkant gaat zowiezo naar de galemiezen. De meeste plaatwerkers zijn dus niet zo enthousiast als je met dit soort klussen aankomt.
Groeten
Ray (die wet dat de nissanmethode bij een tank niet werkt omdat je niet aan de binnenkant kan komen. Volgens mij is Nissan er ook mee opgehouden want met dat kroepoek-blik blijf je bezig)

Schrijver mcu
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 okt. 2003 17:54 
Ik zoek eventueel een Custom tank.
Hoeft niet mooi te zijn maar wel zonder deuken en roest.

Verder ga ik nog wel proberen 'm uittedeuken

Marc.

Schrijver niekvdh
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 okt. 2003 17:45 | Aangepast door: niekvdh 
Kijk eens hier:Maak je eigen tank. Best een aardig idee: maak je eigen custom tank.

Niek

Schrijver frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 okt. 2003 10:25 
Jammer dat de foto's zo slecht zijn, het resultaat is haast niet te zien.
Op zich een uitgebreide beschrijving!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tank Uitdeuken.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven