Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Blok van een type E inbouwen in een frame type A.

 
Schrijver arjenma
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2003 23:49 
Beste techneuten.

Ik ben nu in het bezit van een CX 500 type A uit 1978 ( die overigens prima loopt) Bij toeval ben ik in het bezit gekomen van een CX 500 type E bouwjaar 1982 met maar 54000 km op de teller. Deze motor heeft waarschijnlijk vele jaren stil gestaan langs een gracht in Amsterdam. Het eerste idee was om deze op te knappen maar er missen een paar onderdelen zoals zijkappen en een achter dekseltje op het gereedschap bakje, ook de voorvork is zeer slecht en de achter schijf is versleten en remklauwen staan alle drie vast.
Nu heb ik het idee om het motorblok geheel te reviseren en te gebruiken als donor blok voor het geval dat het oudje er een keer de brui aan geeft. Als ik alleen kijk zie ik kleine verschillen zoals:
1e De schakelpook zit naar achter gebogen.
2e Ik heb geen CDI unit gevonden, elektrisch zit het dus iets anders.
3e Er zit een ander type carburateur op.
Je begrijpt het denk ik al, mijn vraag is: Als ik dit motorblok in de toekomst wil monteren onder mijn oude type A tegen welke uitdagingen loop ik dan aan?
Past het cardan, zijn de ophangpunten van het blok gelijk, zijn de aansluitingen van de dynamo en de ontsteking gemakkelijk aan te passen enz. enz.

Misschien heeft er iemand ervaring met deze aanpassing.


Met vriendelijke groet,
Arjen Marees.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 okt. 2003 17:42 
Voor zover mij bekend zijn alle ophangpunten van het motorblok gelijk. Alleen zul je de E-kabelboom moeten gebruiken (zoals je zelf al constateert heeft de E geen CDI onmsteking maar transistorontsteking). In wezen zul je alle elektrische componenten mee moeten overzetten.

Het is dus best wel te doen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Blok van een type E inbouwen in een frame type A.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven