Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bougie slijtage l/r

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2003 20:41 
Vanmiddag heb ik mijn bougies vervangen. Het viel me op dat de rechter bougie veel meer versleten was dan de linker bougie. Het verschil was 0,2 mm. Wat wil dit zeggen?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2003 21:21 
synchronisatie??

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 okt. 2003 21:40 
Jep, verschil in mengsel: een arm mengsel zorgt voor hogere temperaturen en dus meer "inslag" in de bougies. Moet je ook aan de verkleuring kunnen zien.
Echter, als dit na heel veel kilometers is, valt dit verschil wellicht nog binnen de marge.
Groeten,
Ray ( die ook naar het WPB verwijst)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2003 09:17 
nieuwe bogie`s zijn afgesteld op 0,6m/m kijk eens in het wpb wat deze afstand moet wezen ,de afstand hoe groter des te meer hij niet inbrand t hoe kleiner des te meer het is net als bij electrisch lassen[de vlamboog doet het. ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 okt. 2003 10:42 
Jan: wat er in het wpb staat weet ik wel. Ik heb ze altijd netje afgesteld tussen 0,6 en 0,7. En toch slijt de rechter bougie sneller dan de linker.

Ray: dat van arm/rijk klinkt wel aannemelijk echter bij mijn bougies leek 't precies andersom d.w.z. de meest versleten bougie was iets donkerder dan de andere.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bougie slijtage l/r

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven